رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور گفت: سالانه 50 بیمارستان صحرایی توسط این سازمان با همکاری وزارت بهداشت و سایر دستگاه ها در مناطق محروم استان ها راه اندازی می شود.
کد خبر: ۶۵۹۵۳۰
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۷ 25 September 2018

 دکتر 'محمد رئیس زاده' روز سه شنبه در آیین افتتاح پنجمین بیمارستان صحرایی استان یزد در دهستان خورمیزات مهریز افزود: تمام خدمات این بیمارستان ها با کیفیت مناسب توسط پزشکان متخصص و کادر درمانی به صورت رایگان به مردم عرضه می شود.
وی با اشاره به اینکه در این بیمارستان ها انواع خدمات مورد نیاز وجود دارد ادامه داد: برپایی سالانه بیمارستان های صحرایی در کشور با مشارکت همه موجب همدلی مردم و مسئولان و آمادگی برای مواقع ضروری است.
این مسئول تصریح کرد: هر بیمارستان صحرایی در مناطق محروم با استقبال خوب و همکاری مدیران اجرایی استان ها مواجه شده و جزو برنامه های اصلی سازمان بسیج جامعه پزشکی برای محرومیت زدایی است.
رئیس زاده به برنامه های آینده این سازمان اشاره کرد و گفت: به دنبال اجرای طرحی در سطح کشور با همکاری مسئولان هستیم تا هر بیمارستان به عنوان مدیر یک منطقه محروم به شکل ثابت انتخاب شود.
وی افزود: در قالب اجرای این طرح، هر بیمارستان منطقه ای را به شکل ثابت به عنوان منطقه خدمتی خود انتخاب کرده و اگر نیازمندی دسترسی به رده های تخصصی و فوق تخصصی بیمارستان برایش دشوار بود بتواند از این نعمت بهره مند شود.

**برپایی بیمارستان صحرایی تجلی روحیه ایثار
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد هم گفت: برپایی بیمارستان صحرایی در مناطق محروم با همکاری دولت و همراهی مردم نماد عینی استمرار روحیه ایثار و از خودگذشتگی است که در دوران دفاع مقدس هم وجود داشت.
محمد علی طالبی افزود: این بیمارستان تبلور این واقعیت است که بسیج در به کارگیری امکانات در راستای رفع نیازها و مشکلات مردم تلاش دارد و باید با همکاری بخش های مختلف ماموریت خود را ارائه خدمات به مردم تداوم بخشد.
این مسئول اظهار داشت: کارکرد بسیج برای رفع خیلی از مسائل و مشکلات در بخش‌های مختلف خوب است و باید همچنان با همکاری مردم و مسئولان تقویت شود.
طالبی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس به ترویج فرهنگ ایثار و گذشت در جامعه و بین مردم و جوانان تاکید کرد و از تمام کسانی که به مردم خدمت می کنند قدردانی نمود.

**دولت از برپایی بیمارستان صحرایی حمایت می کند
فرماندار مهریز نیز در این مراسم گفت: دولت از برپایی بیمارستان صحرایی برای خدمت مفید به مردم در بخش مهم بهداشت و درمان با حضور پزشکان متخصص حمایت و همراهی می کند.
سید محمد رستگاری افزود: وجود اینگونه بیمارستان ها برای مواقع مورد نیاز در مناطق دور دست و محروم یک ضرورت است و امیدواریم مردم منطقه از آن استفاده کنند.

**بیمارستان صحرایی، نماد همدلی برای خدمت به مردم
رئیس مجمع بسیج جامعه پزشکی استان یزد گفت: برپایی این بیمارستان در مهریز در اصل نمادی از همکاری تمام مسئولان امر بهداشت و سلامت به مردم این استان است.
دکتر محمد رضا وفایی نسب افزود: خدمات بیمارستان با کادرمجرب پزشکی رایگان و کافی است و همه می توانند از آن بنحو مناسب در ورزشگاه دهستان خورمیزات مهریز استفاده کنند.
وی ابراز امیدواری کرد با تداوم همکاری صادقانه متولیان بهداشت و درمان این بیمارستان در سال های آینده نیز در یزد و مناطق مورد نیاز منشا خیر باشد .
همزمان با هفته دفاع مقدس (31 شهریور الی 6مهر ماه)، پنجمین بیمارستان صحرایی استان یزد از امروز /سه شنبه/ در دهستان خورمیزات مهریز افتتاح شد و چهار روز از ساعت هشت الی 13 به کار خود ادامه می دهد.
این بیمارستان با همکاری دانشگاه علوم پرشکی شهید صدوقی (ره) یزد و بسیج جامعه پزشکی این استان با هدف ارائه خدمات درمانی و آموزشی به مردم محروم منطقه ایجاد شده است.
ارائه خدمات تخصصی و فوق تخصصی با حضور تیم ‌های پزشکی در بخش های داخلی ، اطفال ، زنان و زایمان و ارولوژی به مردم جزو اهداف بیمارستان صحرایی است.
دیگر خدمات بیمارستان شامل آزمایشگاه ، فیزیوتراپی ، شنوایی سنجی ، بینایی سنجی، دندانپزشکی و همچنین تامین داروی مورد نیاز مردم است.
ارائه آموزش ‌بهداشتی، تغدیه‌ای، سبک زندگی سالم و خود مراقبتی با هدف ارتقای سواد سلامت مردم از دیگر خدمات بیمارستان یادشده است .
دهستان خورمیز با 10 هزار نفر جمعیت در 10 کیلومتری شهر مهریز قرار دارد و مرکز شهرستان 50 هزار نفری مهریز هم در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد واقع شده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار