در توضیح این عکس نوشته بودند: «التماس مردی برای فروش ۱۲۶هزار دلار بالای ۱۴۰۰۰تومان. او خانه اش را فروخته و دلالان به او گفتند بیشتر از ۱۱۳۰۰ نمی‌خرند. با این شرایط ۳۵۰ میلیون ضرر کرده!»
کد خبر: ۶۶۲۷۱۹
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۱ 02 October 2018

به گزارش تابناک یزد، یکی از عکس‌هایی که از دیروز در کانال‌های تلگرامی منتشر شد و حتی به برخی از رسانه‌ها رسید تصویر پیرمردی بود که روی زمین نشسته بود و زار زار به حال خودش گریه می‌کرد.

در توضیح این عکس که بُرش نیز خورده بود، نوشته‌اند: «التماس مردی برای فروش ۱۲۶هزار دلار بالای ۱۴۰۰۰تومان. او خانه اش را فروخته و دلالان به او گفتند بیشتر از ۱۱۳۰۰ نمی‌خرند. با این شرایط ۳۵۰ میلیون ضرر کرده!»

اما اصل ماجرا چیز دیگری بود! اگرچه بسیاری از کسانی که دلار را با قیمت‌های کاذب بیش از ۱۶ هزارتومان خریده بودند در حال حاضر و در شرایط سقوط دلار به حدود ۱۰ هزار تومان ضرر می‌کنند اما آنچه به عنوان «عکس یک پیرمرد ضررکرده ایرانی» منتشر شد، تصویری جعلی بود. 

در واقع اصل این تصویر، یکی از معروف‌ترین عکس‌های ثبت شده بعد از بحران مالی دولت یونان و ورشکستگی این کشور است.

این عکس متعلق به گئورگس چاتزیفوتیادیس؛ بازنشسته ۷۷ ساله یونانی است. او پس از آنکه به ۴ شعبه بانک در شهر تسالونیکا مراجعه کرد تا حقوق بازنشستگی همسرش را بگیرد، نتوانست به خواسته‌اش برسد و تصویرش هنگامی که در حالتی شکست خورده بر روی زمین نشسته توسط ساکیس میترولیدیس عکاس آژانس خبری AFP ثبت شد.

 

 

//مهر

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
از عکس زنهای حاضر در صحنه کاملا واضحه ایران نیست. از این اخبار در فضای مجازی زیاده خواننده باید عاقل باشه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار