دوشنبه دلاری در یزد چه اتفاقی افتاد؟
از اوایل صبح دوشنبه، مردم در جلو برخی صرافی ها در خیابان قیام، خیابان امام و برخی مکان های دیگر حضور داشتند. حضور انگشت شمار بود اما در قیاس با روزهای معمولی بسیار متفاوت بود.
کد خبر: ۶۶۲۹۱۹
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۶ 03 October 2018

به گزارش تابناک یزد، روز گذشته – دوشنبه – روزی که دلار از تخت پادشاهی قیمت به زیر افتاد در یزد به سبک سایر نقاط کشور، ماجراهای دلاری اتفاق افتاد.
از اوایل صبح دوشنبه، مردم در جلو برخی صرافی ها در خیابان قیام، خیابان امام و برخی مکان های دیگر حضور داشتند. حضور انگشت شمار بود اما در قیاس با روزهای معمولی بسیار متفاوت بود.
صرافی ها به تلفن های خود پاسخ نمیدادندو تا حدود ساعت 11 هیچ اعلام قیمتی نمیکردند.
برخی از صرافی ها با نصب بنری پشت شیشه، تاکید کرده بود: خرید یا فروش ارز ندارند.
خبرهای تایید نشده ای حاکی است با این حال برخی دیگر فروش ارز را از حدود ساعت 11 صبح با قیمت بالا 14 هزار تومان اغاز کردند و همان حال دلار خانگی مردم را با قیمت حدود10 تا 11 هزارتومان خریداری میکردند که این روند بعد از ساعتی، متوقف شد و عملا صرافی خدمات خرید و فروش ارز را متوقف کردند.
در بازار سکه هم وضع بهتر از این نبود. مردم سکه ها و طلاهای آبشده و شمش های خود را برای فروش اورده بودند و به همین دلیل، حضور جمعیت در سکه فروشی های خیابان قیام زیاد بود به طوری که بعضا نیروی انتظامی در محل حضور یافت.
با این حال سکه فروش های یزدی تمایلی به خرید سکه نداشتند چرا که مشخص نبود چه اتفاقی بر سر قیمت سکه خواهد آمد.
به عنوان مثال یکی از فعالان بازار سکه یزد به تابناک یزد گفت: هجوم مردم زیاد بود و همه فروشنده بودند. اگر بخواهم عدد به شما بگویم نزدیک به 850 سفارش سکه را رد کردم چراکه هم بازار قیمت ثباتی ندارد و نمیتوان پیش بینی کرد و هم اینکه پول نقد کافی برای خرید این مقدار نداشتم.
با این حال برخی افراد و دلال های دلار و سکه با ایجاد جو در بازارسیاه با این حرف که به زودی دوباره قیمت گران می شود دلار و سکه مردم را به قیمت بسیار پایینی خریداری میکردند. این ادعا با علامت سوالهای جدی مواجه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار