مدیر منطقه بافت تاریخی شهرداری یزد از صدور پروانه رایگان برای ساخت و ساز مسکونی در بافت تاریخی جهت احیای بافت تاریخی خبر داد.
کد خبر: ۶۶۳۳۳۱
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۷ 04 October 2018

سید محمد کشفی پور مدیر منطقه بافت تاریخی شهرداری یزد گفت: صدور پروانه رایگان برای هر گونه ساخت و ساز مسکونی در بافت تاریخی اقدامی است که جهت تشویق مالکان برای احیای ملک خود در بافت تاریخی انجام می شود.

کشفی پور عنوان کرد: با توجه به اینکه روند ساخت و ساز در بافت تاریخی و فرسوده نسبت به دیگر نقاط شهر متفاوت است و در هر محله‌ای ضوابط خاصی دارد مالکین محترم می توانند با مراجعه به دفاتر کارگزاری شهرداری و شهرداری بافت تاریخی از شرایط ساخت و ساز های آن محله مطلع شوند.

وی حوزه عملکرد شهرداری بافت تاریخی را هسته مرکزی شهر و محلاتی که عنوان بافت تاریخی و فرسوده داشته و یا ویژگی‌های خاص با بنا‌های سنتی دارند دانست و تصریح کرد: اهداف این سازمان احیای بافت تاریخی و رونق بخشیدن به بافت تاریخی با رعایت ضوابط طرح تفضیلی و اعمال نظر اداره میراث فرهنگی است.

کشفی پور ادامه داد: با توجه به جهانی شدن بافت تاریخی در یزد و ارزش بافت تاریخی، شهروندان برای جلوگیری از آسیب به این بافت جهت هرگونه احیا و یا ساخت و ساز در این منطقه با شهرداری بافت تاریخی هماهنگ کنند.

مدیر منطقه بافت تاریخی شهرداری تصریح کرد: کف سازی و بدنه سازی کوچه گلچینان، محله خواجه خضر، محله شش بادگیری، کوچه کلاهدوز‌ها و محله نظر کرده با مصالح سنتی از جمله اقدامات در حال اجرای شهرداری در بافت تاریخی است که تا پایان سالجاری به پایان می رسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار