گزارش اختصاصی تابناک یزد؛
شب گذشته 19 نفر از شهروندان یزدی که در یکی از وسایل های بازی غیراستاندارد پارک شادی گرفتار شدند؛ با حضور به موقع نیروی های آتش نشانی نجات یافتند.
کد خبر: ۶۶۳۴۰۲
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۵ 04 October 2018

به گزارش تابناک یزد؛ وسایل بازی در پارک ها و فضای شهری یکی از مهمترین ابزار هایی می باشند که علاوه بر ایجاد هیجان می توانند نقش به سزایی در توسعه نشاط اجتماعی ایفا کنند.
در سال های گذشته مسئولان شهری کوشیده اند تا با افزایش این ابزار و وسایل، رونق، هیجان و نشاط مضاعفی بر پارک ها و اماکن تفریحی شهری بخشند.
با افزایش این امکانات تفریحی توجه به استانداردسازی وسایل بازی از اهمیت مضاعفی برخوردار می شود که باید باتوجه به اهمیت حفظ سلامت شهروندان و تامین امنیت آنان در دستور کار ویژه مسئولان استانی و شهری به ویژه اداره کل استاندارد و شهرداری یزد قرار گیرد.
غیراستاندارد بودن وسایل بازی در پارک های یزد یکی از موضوعاتی است که به کرار در فضای رسانه ای اعلام شده و اداره کل استاندارد و سایرنهادهای مربوطه بر این مهم تاکید کرده اند که با قول مساعد شورای شهر و شهرداری یزد در ادوار مختلف روبرو شده که متاسفانه علیرغم پیگیری های صورت گرفته شاهد اقدام شایسته ای توسط این نهاد ها در خصوص استانداردسازی این وسایل نبوده ایم.
محمد صفدرپور رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری یزد با تاکید بر استاندارد بودن کلیه وسایل شهربازی های یزد؛ از بازرسی‌های دوره‌ای انجام شده توسط اداره استاندارد پیرامون بررسی مشکلات فنی وسایل بازی خبر داد و تصریح کرد: علاوه بر بازرسی های متعدد انجام شده این نکته حائز اهمیت است که با توجه خریداری تجهیزات پارک‌ها از مکان‌های معتبر و مشخص، از نظر استاندارد بودن مشکلی وجود ندارد.
اما کارشناسان اداره کل استاندارد یزد در این باره نظر دیگری دارند.
فائزه خلیل‌زاده کارشناس مسئول برق و الکترونیک اداره کل استاندارد استان یزد با اعلام اینکه کلیه تجهیزات شهرها و زمین‌های بازی مشمول استاندارد اجباری هستند؛ اظهار داشت: با وجود اقدامات صورت گرفته همچنان وسایل بازی غیراستاندارد در شهرها و زمین‌های بازی استان وجود دارد.
وی در ادامه افزود: باتوجه به بازرسی‌های صورت گرفته از شهرها و زمین‌های بازی استان در سال 96 مغایرت‌های زیادی مشاهده شد که سازمان استاندارد نتیجه گزارشات را برای شهرداری‌ها ارسال کرد اما متاسفانه هیچ گونه اقدامی در این راستا صورت نگرفته است.
کارشناس مسئول برق و الکترونیک اداره کل استاندارد با توصیه به بهره برداران وسایل بازی پارک‌ها در زمینه استاندارد سازی این وسایل، بر برخورد جدی با متخلفان به ویژه در فصل تابستان و ایام تعطیل تاکید کرد.
بی توجهی های صورت گرفته منجر به رویداد حادثه های متعدد در پارک های مختلف یزد شده است به نحوی که پارک شادی یزد مجددا برای نجات جان شهروندان نیازمند امدادرسانی نیروهای آتش نشانی شد.
به گفته سید محمدرضا رحیمی معاون عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یزد، چهارشنبه شب یازدهم مهرماه به علت نقص فنی در یکی از وسایل پارک شادی این شهر، 19 نفر گرفتار شدند که با حضور به موقع نیروهای آتش نشانی همگی به سلامت نجات یافتند.
رحیمی در این باره تشریح کرد: به محض تماس با آتش نشانی نیروهای عملیاتی به محل اعزام شدند و با استفاده از بالابر 36 متری با ایمن سازی محل مردم را به پایین منتقل کردند و مشکلی پیش نیامد.
وقت آن رسیده است که دستگاه های نظارتی استان در همراهی با اداره کل استاندارد با ورود به مسائلی که دربرگیرنده امنیت جان شهروندان یزدی است با متخلفان این امر برخورد کرده و یا با حضور شهرداری چیان پیرامون جلوگیری از رویدادهای مشابهی پیش از آنکه اتفاق ناخوشایند وتلخی روی دهد؛ چاره ای اندیشه کنند.
پارک شادی یزد با بیش از سی سال سابقه و سایر پارک های شهر نیازمند بررسی و توجه جدی مسئولان است که اگر این مهم همچون گذشته به نحو شایسته ای تحقق نیابد می تواند سلامت شهروندان یزدی را به جد تهدید کند.

 تکرار روایت گرفتاری شهروندان یزدی در وسایل بازی غیراستاندارد پارک شادی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار