سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یزد از برنامه‌ها و فعالیت‌های متنوعی همزمان با هفته ملی کودک در یزد خبر داد.
کد خبر: ۶۶۴۹۹۸
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۹ 08 October 2018

محمد رضا آخوندی سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یزد گفت: کودکان و نوجوانان، مربیان، معلمان و اولیای تربیتی و والدین مخاطبان اصلی برنامه‌های هفته ملی کودک هستند که با تشکیل کمیته اجرایی در کانون استان، برنامه‌ها و فعالیت‌های متنوعی در بزرگداشت این ایام تدارک دیده شده و همزمان با هفته ملی کودک اجرا خواهد شد.

آخوندی افزود: برنامه‌های هفته ملی کودک با اجرای ۸۰ برنامه برگزار می‌شود و این برنامه ها با توجه به مسائل و مشکلاتی که جامعه بیشتر با آن‌ها مواجه است مانند مسائل زیست محیطی، بحران آب و انرژی، حق آموزش و تحصیل همگانی، صرفه‌جویی و حمایت از کالای ایرانی و همچنین توجه به کودکان با نیاز‌های ویژه برای ایجاد فرصت‌های برابر در کنار این برنامه‌ها اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد، مسئول کمیته هفته ملی کودک است با کمک دستگاه‌های مرتبط برنامه‌های متنوعی را در حوزه فرهنگ و ادب پیش بینی کرده است که در طول این ایام با توجه به نامگذاری این هفته برگزار می‌کند.

وی کودک خانواده و سبک زندگی ایرانی اسلامی، کودک و میراث فرهنگی، کودک صلح بازی و نشاط، کودک رسانه و ارتباطات، کودک آموزش و ایمنی، کودکان با نیاز‌های ویژه و فرصت‌های برابر و کودک کتاب و فرهنگ مطالعه را از برنامه‌های روزشمارهفته ملی کودک برشمرد.

آخوندی گفت: بیست و یکمین جشنواره بین المللی قصه گویی در سه سطح نوجوانان، بزرگسالان، پدر بزرگ‌ها و مادر بزرگ‌ها با رقابت بیش از ۱۰۰ قصه گوی برتر استان از شانزدهم تا نوزدهم مهرماه برگزار می‌شود.

وی همچنین برجسته سازی اهمیت دوران کودکی، نیاز‌ها و خواسته‌های کودکان امروزی، هم افزایی فعالیت‌های دستگاه‌ها و نهاد‌های متولی، ارتقاء آگاهی جامعه نسبت به حقوق کودکان، ایجاد فضای با نشاط با مشارکت خود کودکان، معرفی سازمان‌های فعال در حوزه کودک به جامعه به ویژه خانواده‌ها و اولیای تربیتی با توجه به هویت ملی آموزه‌های دین اسلام در رابطه با حقوق کودک را از برنامه‌های هفته ملی کودک برشمرد.

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: در کنار جشنواره قصه گویی، نمایشگاه آثار نقاشی کودکان با موضوع آب با توجه به اینکه رویکرد هفته ملی کودک امسال مسائل زیست محیطی و بحران آب است برگزار می شود.

هفته ملی کودک امسال با شعار آینده را باید ساخت برگزار می‌شود که با تقارن زمانی ایام محرم با هفته ملی کودک در تمامی برنامه‌ها توجه به آموزه‌های عاشورا، رویکرد اصلی این برنامه‌ها خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار