مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری یزد، در حالی توسعه اقتصادی این استان را مستلزم ایجاد زیرساخت‌های لازم و خدمات وابسته می‌داند که مدیرکل امور اقتصادی و دارایی برخورداری از قابلیت بالای سرمایه گذاری را یکی از ویژگی‌های این استان نامیده است.
کد خبر: ۶۶۵۴۱۴
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۹ 09 October 2018

 توسعه اقتصادی که امروزه به مهمترین دل مشغولی مدیران سیاسی تبدیل شده، نیازمند یاری همه جانبه بخش‌های علمی، اجرایی و نظارتی کشور است.

این موضوع در حالی است که صاحبنظران اقتصادی دستیابی به رشد موزون و توسعه‌ پایدار را گره‌گشای مشکلات اقتصادی و اجتماعی می‌دانند.

توسعه استان‌ها در راستای توسعه ملی در صورتی جایگاهی ارزشمند پیدا می‌کند که در محدوده برنامه‌ریزی‌های منطقه‌ای ارتقا یافته و به شاخصی برای موفقیت و کارآیی مدیران تبدیل شود.

مناطق روستایی و محروم از جمله ظرفیت‌های توسعه‌ای کشور هستند که باید بیش از پیش برای توسعه اقتصادی مورد توجه قرار گیرند.

سرمایه گذاری در یزد به زیرساخت و خدمات وابسته نیاز دارد

«سیدکمال‌الدین نورالدینی» مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری  با اشاره به اهمیت سرمایه گذاری در مناطق محروم، اظهار کرد: سرمایه گذاری در مناطق محروم به دلیل افزایش تولید کشاورزی از پیامدهایی مانند مهاجرت جلوگیری می‌کند .

وی با بیان این‌که ارائه خدمات مورد نیاز روستائیان باعث کاهش رفت و آمدهای شهری می‌شود، افزود: اگر در این مناطق اشتغالزایی صورت گیرد بسیاری از مشکلات حل می‌شود .

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استان مباحث فرهنگی و زیرساخت‌های تولیدی را از جمله مشکلات مناطق محروم دانست و بیان‌کرد: برای سرمایه‌گذاری در مناطق محروم به زیرساخت‌های تولیدی نیاز داریم و تازمانی که این مشکل حل نشود هیچ سرمایه‌گذاری حاضر به حضور در این مناطق نخواهد بود.

نورالدینی در ادامه با بیان این‌که دولت باید زیرساخت‌های لازم را برای سرمایه گذاری در مناطق مختلف را فراهم کند، تصریح کرد: دولت شرایط انگیزشی مانند معافیت مالیاتی را برای سرمایه گذاری در مناطق محروم در نظر گرفته اما این اقدامات کافی نیست زیرا سرمایه گذاری نیاز به ابزارهای متعددی از جمله زیرساخت، نیروی انسانی، مهارت و خدمات وابسته به آن دارد .

وی با اشاره به این‌که رویکرد استان یزد کسب‌ و کارهای خرد است، ادامه داد: اگر در این استان یک صنعت بزرگ ایجاد شود می‌تواند با جهش مطمئن و کارشناسی راه طولانی را در زمان کمتری طی می‌کند .

این مقام مسئول توسعه نیافتگی را ناشی از عدم سرمایه‌گذاری دانست و خاطرنشان کرد: مناطق محروم و توسعه نیافته با مرکز استان فاصله دارند که این امر باعث شده از امکانات مرکز استان برخوردار نشوند بنابراین ضروری است مسئولین اشتغالزایی در این مناطق را در اولویت کاری خود قرار دهند .

مسطح بودن مهمترین ویژگی یزد برای جذب سرمایه گذاران

«علی نمازی» مدیرکل امور اقتصادی و دارایی یزد با اشاره به موقعیت مکانی این استان برای جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی، اظهار کرد: با توجه به کویری و مسطح بودن یزد، قابلیت و مزیت بالایی برای سرمایه گذاری در این منطقه وجود دارد.

وی با بیان این‌که یزد به دلیل برخورداری از بهترین زاویه تابش نور خورشید، مهد تولید انرژی خورشیدی در ایران است، گفت: این استان دارای 330 روز آفتابی است که این ویژگی به یزد لقب بهشت انرژی خورشیدی ایران را داده است .

نمازی فراهم بودن زیرساخت‌های سرمایه گذاری را از دیگر ویژگی‌های استان یزد دانست و بیان کرد:‌ وجود بیش از 30 شهرک و نواحی صنعتی، منطقه ویژه اقتصادی، حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی، تامین انرژی پایدار، تلفن، اینترنت، مخابرات و زمین شرایط خوبی را برای فعالیت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری در استان فراهم کرده است .

وی با بیان این‌که طی سال‌های اخیر در هر منطقه و شهرستان استان با توجه به موقعیت مکانی و شرایط اقلیمی سرمایه گذاری‌هایی انجام شده، اظهار کرد: استان یزد همواره جزو استان‌های شاخص در زمینه سرمایه‌گذاری، توسعه و اشتغال در کشور به حساب آمده و در رابطه با زیرساخت‌های مربوط نیز همواره وضعیت مناسب و جایگاه خوبی داشته است .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار