معاون بهزیستی استان یزد:
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی استان یزد با اشاره به اهمیت تغذیه در رشد و سلامت جسمی کودکان گفت: طرح یک وعده‌غذای گرم در 120 روستا مهد استان یزد اجرا می‌شود.
کد خبر: ۶۶۵۴۸۹
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰ 09 October 2018

جمال پایدار ضمن گرامی داشت هفته ملی کودک گفت: امروز شاهد شروع اجرای طرح یک وعده‌غذای گرم در مهدهای کودک روستایی و مهدهای مناطق محروم استان یزد هستیم.

وی افزود: این طرح چند سالی است که به‌صورت اساسی و بنیادین در کشور در حال اجراست و جامعه هدف آن نیز عمدتاً کودکان 3 تا 6 سال مناطق روستایی و کمتر توسعه‌یافته و حاشیه‌ای است.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی استان یزد اظهار داشت: امسال ازلحاظ جامعه آماری 15 درصد رشد داشتیم و 2 هزار و 575 نفر از کودکان واجد شرایط از مزایای این طرح برخوردار می‌شوند. در سال گذشته نیز 2 هزار و 239 نفر از این طرح استفاده کرده‌اند.

وی گفت: اجرای طرح یک وعده‌غذای گرم از پانزدهم مهرماه در سراسر کشور شروع‌شده است و تا اسفندماه ادامه دارد و اجرای این طرح و استفاده از غذای گرم و بهداشتی می‌تواند در آینده کودکان ما مؤثر باشد.

پایدار با تشکر و قدردانی از همکاری خوب مراکز بهداشت در سطح استان با سازمان بهزیستی، افزود: امیدواریم که با همکاری بهزیستی، مراکز بهداشتی، شوراهای شهر و روستا و مهدکودک‌ها بتوانیم در تربیت نسل آینده جامعه بیش‌ازپیش موفق باشیم.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی استان یزد در پایان گفت: در سطح استان یزد بالغ‌بر 120 روستا مهد وجود دارد که 2 هزار و 575 نفر از کودکان را تحت پوشش قرار داده‌اند.

لازم به ذکر است که ظهر امروز و با حضور مسئولین استانی و شهرستانی، طرح یک وعده‌غذای گرم در مهدکودک کبوتران حرم در روستای ترک آباد اردکان اجرا شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار