رئیس سازمان نظام پزشکی فریدونکنار گفت: بنابر آمارهای موجود شایع‌ترین دلیل سرطان در خانم‌ها، سرطان سینه محسوب می‌شود که از گستره شیوع آن از 15 تا کهنسالی است.
کد خبر: ۶۶۵۵۵۰
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۰ 09 October 2018

به گزارش تابناک یزد، علیرضا محمودی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در دنیا به فکر درمان سرطان‌ها و البته بیشتر به دنبال پیشگیری و تشخیص زودهنگام هستند و اگر سرطان‌های خوشخیم و بدخیم پستان در مراحل آغازین تشخیص داده شود روند درمان مطلوب می‌شود.

رئیس سازمان نظام پزشکی فریدونکنار تصریح کرد: در آمارهای وزارت بهداشت تعداد مرگ و میر زنان کشور بر اثر این سرطان بیش از 3000 نفر در سال گزارش شده است در حالیکه آمار ابتلا به مراتب بیشتر خواهد بود.

محمودی با اشاره به اینکه یکی از وظایف ذاتی سازمان نظام پزشکی افزایش سطح آگاهی بهداست سلامت در جامعه است، گفت: برای ارتقای سلامت سطح جامعه، با خانم دکتر گرانپایه استاد دانشگاه تهران که دارنده نخستین جایزه جهانی گوهرشاد است رایزنی به عمل آمد تا کارگاه آموزشی پیشگیری و غربالگری سرطان پستان در فریدونکنار برگزار شود.

وی با بیان اینکه این همایش با همکاری کانون سلامت بانوان ایران برگزار می شود، یادآور شد: سازمان نظام پزشکی فریدونکنار با هماهنگی فرمانداری این شهرستان و کانون سلامت بانوان ایران این همایش را در روز پنجشنبه 26 مهر ماه 97 از ساعت 14 و 30 دقیقه تا 17 و 30 دقیقه در مجتمع شهید رجایی فریدونکنار برگزار می‌کنند.

رئیس سازمان نظام پزشکی فریدونکنار با اشاره به اینکه برنامه آموزشی به صورت کارگاه برگزار می‌شود، گفت: تمامی بانوان در سطح مازندران می توانند در کارگاه آموزشی حضور داشته باشند و پس از این آموزش، معاینه بانوانی که تمایل به ویزیت دارند از سوی دکتر گرانپایه، جراح و گروه وی صورت می‌گیرد. اگر احیانا پس از این معاینه مواردی نیاز به بررسی‌های تشخیصی داشته باشد با نزدیکترین مرکز سونوگرافی در بابلسر هماهنگ شده است تا مراجعه کنندگان در اولویت قرار بگیرند و تخفیف ویژه برای مراجعه کنندگان فریدونکناری نیز در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه مخاطب این همایش به صورت عام و خاص است، اظهار کرد: در مرحله نخست این همایش و در بخش آموزشی آن بانوان و آقایان می‌توانند حضور پیدا کنند اما بخش غربالگری و کارگاه ویژه بانوان و دوشیزگان است. هدف کارگاه این است که موارد خطر به طور کامل به جامعه انتقال داده شود تا پیش از درمان، پیشگیری صورت بگیرد.

محمودی با اشاره به اینکه در مرحله غربالگری اگر حتی یک مورد نیز شناسایی انجام شود و پیشگیری و درمان آن زودتر اتفاق بیافتد جای خرسندی دارد، تصریح کرد: با شناسایی به موقع بین 20 تا 25 سال امید به زندگی را در این افراد افزایش می یابد و این نشان از اهمیت آموزش و پیشگیری دارد. هزینه این همایش از سوی سازمان نظام پزشکی، معاونت آموزشی، فرمانداری و کمیته امداد تامین می‌شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار