کد خبر: ۶۶۵۷۵۶
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۱:۳۵ 10 October 2018

 

تابناک و خبر به نقل از رشت پرس، رضا ساغری به عنوان اولین نامزد تصدی شهرداری رشت با ابراز این مطلب که اقدامات صورت گرفته در سال ۸۵ ادوار دوم و سوم شورای شهر را از لحاظ ایجاد تحولات عمده موفق ترین ادوار شورا دانست و خواستار ادامه این مسیر توسط شورای پنجم شد.

به گزارش منجیل خبر به نقل از رشت پرس، وی پیگیری مسیر توسعه طبیعی را بهترین راهکار جهت ایجاد توسعه شهر دانست و با بیان این موضوع که در سال ۸۵ لایروبی رودخانه ها را شخصا استارت زدم، امروز ساماندهی وضعیت رودخانه ها ابتدای مسیر توسعه دانست.

ساغری اظهار داشت: لزوم بکارگیری اسناد بالادستی همچون طرح تفصیلی باید پس از بازبینی به عنوان نقشه راه قرار گیرد.

وی در خصوص پیاده راه فرهنگی با اشاره به مطالعات صورت گرفته در سال ۸۵ توسط برترین مشاورین کشور احداث یک زیرگذر با نگاه ترافیکی و ایجاد بازارچه زیر میدان شهرداری با اهداف اقتصادی را طرحی بهینه در این حوزه دانست و از افتتاح پیاده راه فرهنگی تنها با یک سنگ فرش ابراز تاسف کرد.

ساغری حجم بدهی های شهرداری را معضل اصلی موجود در شهرداری دانست و حضور یک مدیر مالی مجرب در کسوت شهردار را تنها راه مدیریت این وضعیت دانست و با اشاره به سابقه مدیریتی خود در بنگاههای اقتصادی اولویت خود را پرداخت دیون شهرداری با استفاده از ابزاری همچون تهاتر و عوارض دانست. وی چابک کردن شهرداری در حوزه نیروی انسانی، ایجاد رقابت در بین بانکها جهت همکاری با شهرداری و گشایش اعتبار ال سی را اصلی ترین موارد مد نظر خود دانست.

اتمام پروژه های نیمه تمام باعث اعتماد شهروندان به شهرداری و عدم تضییع منابع شهرداری دانست و شروع بکار پروژه ژ۵ را جزو اقداماتی دانست که باید هرچه سریعتر آغاز گردد.

 

بنا براین گزارش، علی مبصر به عنوان دومین نامزد تصدی شهرداری رشت با اشاره به ۱۰ سازمان و ۵ معاونت موجود در شهرداری حجم قابل توجه نیروی انسانی، مشکلات موجود ناشی از عدم چابکی شهرداری را به دلیل عدم نظارت بر عملکرد پرسنل و نبود شرح وظایف مشخص از این ظرفیت دانست.

وی با بیان این موضوع که امروز حوزه درآمد از بالاترین حساسیت در شهرداری برخوردار است تقویت درآمد شهرداری با رویکرد ایجاد مشارکت شهروندان را برنامه محوری خود در این حوزه دانست.

مبصر اظهار داشت: بررسی و گردآوری اطلاعات مالکین و ارائه خدماتی همچون پرداخت غیرحضوری عوارض و بسته های تشویقی ایجاد فضای وی آی پی جهت حضور سرمایه گذارهای شاخص را جزو اولویتهای خود در حوزه درآمد دانست.

وی شناسایی املاک خلاف ساز و پیگیری برنامه مدون جهت اخذ عوارض از این املاک، عوارض بهره برداری موقت، شناسایی دقیق و اولویت بندی پرداخت دیون شهرداری، جلوگیری از خروج عوارض خودرو از شهر، لزوم شفافیت در دریافتی های شهرداری و توجه ویژه به حوزه گردشگری را جزو سایر برنامه های خود در ارتقا سطح درآمد شهرداری دانست.

علی مبصر روان سازی جریان ترافیک و بسط و گسترش سیستم هوشمند ترافیک، پایش محیط زیست با نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی، فرهنگ سازی با بکارگیری ظرفیت سمن های مردم نهاد و ایجاد مناطق نمونه ترافیکی و تدوین دستورالعمل استفاده از دوچرخه را جزو برنامه های ترافیکی خود دانست.

وی توجه ویژه به معضلاتی همچون کودکان کار در حوزه فرهنگی و ایجاد توازن در ارائه خدمات را اقداماتی در حوزه فرهنگی دانست و بر ایجاد شهری انسان محور تاکید داشت.

 

 

 

حامد عبداللهی به عنوان سومین نامزد تصدی شهرداری رشت با اشاره به اشراف مکفی به مشکلات موجود در حوزه های مختلف شهرداری اظهار داشت: تلاش خواهم کرد، مشکلات عدیده این نهاد غیر دولتی را با قریب به چهارهزار پرسنل حل کنم.

 

وی با ذکر این مطلب که اصلی ترین چالش امروز شهرداری در حوزه نیروی انسانی میباشد وجود هفت نوع قرارداد خدمتی در مختلف بین شهرداری و پرسنل را باعث کاهش بهره وری و عدم رضایت پرسنل دانست که باید هر چه سریعتر این مشکل حل شود.

عبداللهی عدم شایسته سالاری در انتصاب مدیران و اعمال سلایق در این زمینه را جزو مشکلات دیگر شهرداری دانست که با تشکیل یک کمیته انتصابات میتوان آن را رفع کرد.

عبداللهی توجه به موضوع محیط زیست و اقدامات مقتضی در مسئله رودخانه ها و پسماند را جزو اولویت های خود دانست و با اشاره به سرانه زباله شهر رشت فرهنگسازی از درون خانه شهروندان و پیگیری طرح هایی همچون زباله سوز با بکارگیری منابع ملی را جزو برنامه های خود دانست.

وی ایجاد اعتماد بین شهروندان را با ارائه خدمات مناسب و رعایت حقوق شهروندی و تکریم ارباب رجوع و هوشمند سازی سیستم خدمات و اخذ مطالبات و مراجعه های غیر حضوری جزو برنامه های خود در این حوزه دانست.

عبداللهی پیگیری طرح هایی همچون ممیزی املاک را که تجربه آن در مدیریت منطقه ۵ وجود داشت بهترین راهکار برای ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری دانست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار