امام جمعه یزد تاكيد كرد:
نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد با اشاره به اهمیت فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری در مساجد، گفت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، جایگاهی مهم در جهت پاتک فرهنگی به دشمنان است.
کد خبر: ۶۶۵۸۵۶
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۲ 10 October 2018

آیت الله «محمدرضا ناصری» در دیدار با مدیران کانون‌های مساجد یزد با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص کانون های مساجد گفت: اگر ما این بیانات را در اجتماعات آموزش دهیم و تمامی آنها را تکلیف کرده و کلاس بگذاریم، به خوبی می‌توانیم بدان عمل کرده و در جامعه نیز آن را پیاده کنیم.

وی با بيان اين كه عمل به اين بیانات در جامعه بسیاری از مشکلات را حل می‌كند، خاطرنشان کرد: بخش جذبی کانون‌ها در مساجد بسیار مهم و موثر است و در این راستا باید بخش جذبی و تبلیغاتی را تقویت کنیم زیرا در جامعه مسائل خوب را تبلیغ نمی‌کنیم.

آیت الله ناصری تصریح کرد: مساله جذب امری مهم است و ما الان به این فضاهای مجازی نیاز داریم و باید جاهایی شکل بگیرد تا تبلیغات دشمنان را خنثی کند و جایگاهی بهتر از مسجد و به خصوص کانون مساجد نیست.

وی ادامه داد: شما در کانون‌های مساجد باید پاتکی نسبت به دشمنان در مساجد داشته باشید یعنی اهالی مساجد را نسبت به این گروه‌ها و فضای مساجد توجیه کنید و مسائل و مشکلات را استنتاج کرده و روی آنها کار کنید.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد گفت: در مسائل فرهنگی ما باید کاری کنیم که نقشه‌های دشمنان را آشکار کرده و برای آنها راهکار بیاندیشیم.

آیت الله ناصری بیان کرد: ما باید کار فرهنگی را برای بانوان و زنان به خوبی داشته باشیم و برای آنها در مساجد برنامه داشته باشیم.

وی با تاكيد بر جذب مردم به مساجد، خاطرنشان کرد: یکی از جاهای خنثی‌سازی حرکت‌های فضای مجازی در هر حرکتی، کانون‌های مساجد است.

آیت الله ناصری تصریح کرد: مشاوران آمریکایی هشت توصیه به ترامپ داشتند که همگی آنها فرهنگی است تا برای برنامه‌های خود به هدف خود برسند که اگر ما این هشت مورد را بررسی کرده و روی آن برنامه‌ریزی کنیم آنها را با شکست روبرو خواهیم کرد.

وی افزود: ما باید راهکارها را در کانون ها تدوین کرده و روی آنها کار کنیم و مسئولان فرهنگی مساجد را نیز بر آنها آگاه سازیم تا بتوانیم جذب و تبلیغات مناسب را داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: 100 سال پیش با برنامه‌ریزی سعی داشتند تا جوانان ما را گمراه کنند و در این راستا نیز مکتب‌خانه‌ها را جمع کردند تا مردم ما را از قرآن دور کنند و تا حدی نیز موفق شدند و الان نیز آن راه ادامه دارد که ما باید در این زمینه کار کرده و برای بچه ها و نوجوانان کار کنیم.

آیت الله ناصری تصریح کرد: ما باید مکان هایی شبیه مهدهای کودک را در مساجد ایجاد کنیم تا بر روی جوانان مسائل فرهنگی و قرآنی را کار کنیم.

وی ادامه داد: مساجد باید پایگاه مردم باشند و در این مساجد کارهای مانده را پیگیری کنیم.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد گفت: به نظر من بسیاری از اوقات اقتضا می کند که مستقیما با اشخاص صحبت کنیم که کانون فرهنگی می تواند با شناسایی محله و ارتباط با دختران و پسران محله برنامه ریزی داشته باشد.

آیت الله ناصری بیان کرد: امامان جماعت رو تقویت مساجد نقش مهم و موثری دارند که می توانند با ارتباط با خانواده‌ها به گونه ای فعال عمل کنند.

وی ادامه داد: ما باید کارهای رودررو داشته باشیم و در میدان عمل کنیم تا این راه موثر واقع شود زیرا دشمن رودر رو شده و اگر ما دوری کنیم ضربه خواهیم خورد.

مسئول دبیرخانه کانون های مساجد یزد خاطرنشان کرد: ما باید جوانان را جذب کرده و جنبه های دینی و اعتقادی آنها را تقویت کنیم تا فطرت دینی آنها زنده شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار