معاون دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی(ره) یزد از راه‌اندازی کانون‌های سلامت محلات در نقاط مختلف استان یزد خبر داد.
کد خبر: ۶۶۶۰۲۸
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۸ 10 October 2018

محمدحسین لطفی در نشست خبری با اشاره به ضرورت افزایش سواد سلامت در جامعه و ترویج فرهنگ خودمراقبتی در همه قشرهای جامعه اظهار داشت: وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و به تبع آن معاونت اجتماعی دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌ها به دنبال ترویج فرهنگ خود مراقبتی در جامعه و افزایش سواد سلامت جامعه هستند.

وی از راه اندازی دبیرخانه کنترل و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در استان یزد خبر داد و عنوان کرد: در این دبیرخانه نهادها و ادارات مختلف دولتی و غیردولتی و مردمی مرتبط نقش آفرین و تاثیرگذار هستند و باید از ظرفیت همه بخش‌ها نهایت استفاده و دقت برده شود.

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شهید صدوقی(ره) استان یزد عنوان کرد: در حال حاضر 40 سازمان مردم نهاد و خیری در استان یزد در حوزه‌های مرتبط با سلامت فعالیت دارند.

لطفی با اشاره به راه‌اندازی مجمع سلامت استان یزد در سال گذشته و به دنبال آن در تمام شهرستان‌های استان، گفت: پس از راه‌اندازی مجامع سلامت در شهرستان‌های مختلف استان یزد، الان بحث راه‌اندازی کانون‌های سلامت در محلات مختلف یزد در دستور کار قرار گرفته تا بتوانیم به وسیله این کانون‌ها، مشارکت مردمی در بحث سلامت اجتماعی را افزایش دهیم.

وی با تاکید بر اینکه کانون‌های سلامت محلات حلقه بسیار خوبی در بحث سلامت جسمی و روانی جامعه است ادامه داد: مسائل موجود در بحث سلامت محلات در این کانون‌ها بررسی و در صورت نیاز به مجامع سلامت شهرستانی و استانی و در صورتی که نیاز به بررسی و رفع مشکل در سطح کشوری بود، به مجلس ارجاع داده می‌شود.

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شهید صدوقی(ره) استان یزد عنوان کرد: در راستای بالا بردن سواد سلامت مردم و ترویج و تبلیغ مبانی آموزش سلامت در سطح جامعه، دو اداره مددکاری اجتماعی و همچنین اداره آموزش سلامت به معاونت اجتماعی دانشگاه افزوده شده است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار