مجری طرح خط شرکت برق منطقه‌ای یزد از در دست اجرا بودن طرح افزایش ظرفیت هادی خطوط فوق توزیع در این شرکت خبر داد .
کد خبر: ۶۶۶۰۳۸
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۲ 10 October 2018

«سیدمهدی جعفری»ضمن اعلام خبر، افزود: با توجه به ابلاغ معاون برنامه‌ریزی این شرکت مبنی بر افزایش ظرفیت انتقال برخی از خطوط موجود، راهکارهای مختلفی از جمله افزایش سطح مقطع سیم هادی، ايجاد خط جدید و استفاده از انواع هادی پرظرفیت مورد مطالعه قرار گرفت .

وی با اشاره به این‌که در نهایت پس از بررسی‌های لازم و ارزیابی فنی و اقتصادی، راهکار بهینه یعنی استفاده از هادی پرظرفیت انتخاب شد، ادامه داد: هادی خطوط موجود ولف (WOLF) و از نوع ACSR است که در این طرح با هادی پرظرفیت از نوع ACSS جایگزین خواهد شد .

جعفری فاز اول این طرح را اجرای خط رستاق به جهان‌آباد به طول 19 کیلومتر مدار و خطوط پاکنژاد- شمال به زنبق حدود 9 کیلومتر مدار، ذکر کرد و گفت: تجهیزات این طرح شامل سیم و یراق‌آلات، تهیه و خریداری‌ شده و پیشرفت فاز اول آن تاکنون 60 درصد است که پش‌بینی می‌شود فاز اول آن پیش از پیک‌بار سال 98 به بهره‌برداری برسد .

وي تقاطع متعدد خطوط مذکور با خطوط توزیع 20 کیلوولت، عبور از محدوده‌های شهری و باغات در بخشی از مسیر را از سختی‌های این طرح برشمرد .

مجری طرح خط شركت برق منطقه‌اي يزد در پايان عنوان کرد: مرحله اجرایی فاز دوم طرح افزایش ظرفیت هادی خطوط شامل خط یزد یک به شرق، یزد یک به مدرس، مدرس به شرق، یزد یک به تفت و پاکنژاد به یزد مهر است كه در آینده‌ای نزدیک آغاز می‌شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار