امام‌جمعه یزد:
امام‌جمعه یزد با اشاره به اینکه انگیزه‌های امام راحل برای انقلاب عشق به خداوند، جلوگیری از انحراف و حاکمیت خداوند بود، گفت: راه امام حسین (ع) راهی خدایی و تضمین‌شده است و برای ماندگاری این راه بایستی تلاش کرد.
کد خبر: ۶۶۶۳۲۴
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۸ 11 October 2018

آیت‌الله محمدرضا ناصری در دومین همایش تجلیل از خادمین فرهنگ عاشورایی استان یزد با اشاره به اینکه خدمت در زیر علم امام حسین (ع) در هیئت‌های عاشورایی نوعی زنده‌کننده آرمان امام حسین (ع)، عاشورا و کربلاست، گفت: در حقیقت با اقدامات شما روح فداکاری در جامعه دمیده می‌شود و آن چیزی که از کربلا و مسیر حرکت ایشان دیده می‌شود، در حقیقت مسئله خدایی بودن، خدایی شدن و مردم را به‌سوی خداوند بردن است.

وی افزود: در حقیقت همه عالم هستی برای انسان خلق‌شده است و در بسیاری از آیات قرآن به ما نشان داده‌شده که هدف خلقت عالم هستی، انسان است؛ لذا همه این بساط گسترده عالم برای انسان خلق‌شده تا انسان در بساط خدایی واردشده و در مرحله بندگی خداوند قرار گیرد.

امام‌جمعه یزد اظهار داشت: انسان بایستی به کمال و جایگاهی که خداوند به آن رسیده، برسد که آن جایگاه قرب پروردگار است؛ لذا به قرب پروردگار کسی نمی‌رسد، مگر اینکه بندگی خداوند کند؛ چراکه پناهگاهی غیر از خداوند وجود ندارد.

ناصری با بیان اینکه اهداف عالیه امام حسین (ع) در قیام عاشورایی احیای امربه‌معروف و نهی از منکر بود، تصریح کرد: اگر امام حسین (ع) در کربلا قرار گرفت، برای این بود که حکومت یزیدیان در پی جدایی انسان‌ها با خداوند بود و انسان‌های را به وادی جهالت کشانده و راه بی‌راهه به آن‌ها نشان می‌داد و به همین دلیل بود که امام حسین (ع) همه‌چیز را در سبد اخلاص قرار داد و در احیای امربه‌معروف و نهی از منکر همه چیز خود را فدا کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه هر چه انسان عشقش و سرسپردگی‌اش به خداوند بیشتر باشد، نزد خداوند مقرب‌تر است، عنوان کرد: امام حسین (ع) ترسی از دشمن نداشت و وقتی می‌دید که هرروز به معبودش نزدیک‌تر می‌شود، ازخودبی‌خود می‌شد؛ همچنین در حقیقت تمام دایره امکان، حرکت زمین و آسمان همه در گردش و چرخش محور خداوند هستند و همه عزت‌ها نزد خداوند است.

وی با تأکید بر اینکه یکی از انگیزه‌های امام راحل برای انقلاب عشق به خداوند، جلوگیری از انحراف و حاکمیت خداوند بود، اذعان کرد: متأسفانه امروزه آرمان امام حسین (ع) و عاشورا فراموش‌شده است؛ درصورتی‌که خداوند از رگ گردن به ما نزدیک‌تر است؛ لذا شما که قدم در میدان امام حسین (ع) گذاشته‌اید، در حقیقت حرکتی آغاز کرده‌اید که آن حرکت ادامه‌دهنده نهضت حسینی است.

ناصری در پایان با بیان اینکه راه امام حسین (ع) راهی خدایی و تضمین‌شده است، ابراز داشت: در حقیقت حرکت به سمت سوی امام حسین (ع) کارساز است؛ لذا آن‌قدر عاشورا را بایستی زنده نگه داشت تا عاشورا ماندگار شود که وظیفه تک‌تک ماست که در این راستا با نیت رضایت خداوند از هیچ تلاشی فروگذار نباشیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار