کد خبر: ۶۶۷۰۷۹
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۴ 13 October 2018
بخشدار مرکزی گچساران گفت: بسیاری از ساکنان 17 روستای شهرستان گچساران که سال ها پیش به دلیل کمبود امکانات زیرساختی ،روستاها را ترک و به مناطق شهری مهاجرت کرده بودند اکنون با رضایت به زادگاه خود برمی گردند.

فرج الله استلاحی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با اجرای طرح های تامین آب کشاورزی و توسعه زیرساخت های زندگی در قالب طرح های هادی،آبرسانی،گازرسانی و جاده سازی در روستاها ، شرایط زندگی به طور چشمگیری در این مناطق بهبود یافته است.
وی بیان کرد: برخی از ساکنان مناطق شهری گچساران ترجیح داده اند به صورت دائمی و تعدادی نیز در فصل کشاورزی به روستاها باز بازگردند و به فعالیت مشغول شوند.
بخشدار مرکزی گچساران تصریح کرد: امامزاده جعفر، پشکان، سرابننیز، اسلام آباد ، تلخ آب شیرین،خربل، آبریگون،گناوه، سربیشه ، شهرک مهاجرین، ناصرآباد، خیرآباد، مردان معصوم ، مظفرآباد ، چهاربیشه و کلاغ نشین از جمله روستاهایی هستند که میزبان ساکنان مهاجرت کننده از شهرها شده اند.
به گفته وی ،بررسی ها نشان می دهد که با توجه به وجود امکانات رفاهی مورد نیاز در روستاهای شهرستان گچساران ،تمایل ساکنان مناطق شهری برای برگشت به روستاها در چند سال اخیر رو به فزونی بوده است.
بخشدار مرکزی گچساران تصریح کرد: توجه به توسعه مناطق روستایی به عنوان یکی از شاخص های اصلی توسعه یافتگی کشور از راهبردهای دولت تدبیر و امید است.
استلاحی ابراز داشت: نگاه ویژه دولت به روستاها نه تنها با هدف توسعه روستایی بلکه با رویکرد جلوگیری از گسترش حاشیه نشینی و مهاجرت معکوس صورت می گیرد.
بخشدار مرکزی گچساران گفت: امسال 16 طرح عمرانی با اعتباری بیش از 27 میلیارد ریال در روستاهای این شهرستان اجرا شده است.
استلاحی افزود: از این تعداد طرح‌های عمرانی بیش از 13 مورد در زمینه آسفالت، جدول‌گذاری و سنگ فرش کوچه ها و معابر روستاهاست.
وی اظهار داشت: ساخت ساختمان آتش نشانی روستای تلخاب شرین با سه میلیارد ریال، ساختمان دهیاری روستای جنگ زدگان با 2 میلیارد ریال و ساختمان بازارچه محلی دیل با 2 میلیارد ریال اعتبار از دیگر طرح‌های عمرانی اجرا شده در روستاهای این بخش است.
استلاحی تصریح کرد: با بهره برداری از این طرح‌ها بیش از چهار هزار نفر از ساکنان روستاهای این شهرستان از خدمات عمرانی و رفاهی حوزه دهیاری‌ها برخوردار شدند.
وی گفت: تاکنون 45 دهیاری در روستاهای تابعه این شهرستان راه اندازی شده که از این تعداد 12 مورد ساختمان اداری دارد.
بیش از 98 میلیارد ریال اعتبار توسط دهیاری‌ها برای عمران روستاها در بخش مرکزی این شهرستان در دولت یازدهم هزینه شد.
آبرسانی به سه هزار و 500 هکتار زمین کشاورزی منطقه امامزاده جعفر از مهمترین طرح های اقتصادی اجرا شده در دولت تدبیر و امید است که باعث افزایش چشمگیر درآمد روستائیان شهرستان گچساران شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار