مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی یزد گفت: طرح آمارگیری از ویژگی‌ منازل روستایی شامل پنج هزار و 300 واحد مسکونی در 204 روستای این استان همزمان با سراسر کشور از دیروز (شنبه 21 مهرماه ) آغاز شد.
کد خبر: ۶۶۷۵۸۱
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۲ 14 October 2018

علیرضا قربانیان اظهار داشت: این طرح تا 21 آبان آینده ادامه داد و از سال 1382 به‌صورت ملّی شروع شد و امسال با همکاری مرکز آمار ایران در حال اجراست.
به گفته وی، تمام آبادی‌های دارای سکنه (دائمی یا موسمی) با 20 واحد یا بیشتر و نیز واحدهای مسکونی آبادی‌ها ،جامعه آماری این طرح را تشکیل می‌دهد.
مدیرکل بنیاد مسکن استان افزود: درمجموع در کشور از هشت هزار و 539 روستا و نیز 229 هزار و 328 واحد مسکونی قرار است آمارگیری و سرشماری شود.
قربانیان تصریح کرد: با توجه به نیازهای آمار جدید و اطلاعات به هنگام از وضعیت کمی و کیفی مسکن روستایی استان ، این طرح هر پنج سال یک‌بار اجرا می‌شود.
وی بابیان اینکه در اجرای این طرح، 30 نفر به‌صورت مستقیم از جمله آمارگیر ،بازبین ، کارشناس آمارگیری ، فنی و اجرایی در استان فعالیت دارند ، ادامه داد: گردآوری آمار و اطلاعات از خصوصیات کمی و کیفی مسکن روستایی استان از اهداف این طرح است.
به گفته وی شناخت ویژگی واحدهای مسکونی، ویژگی عمومی و تغییر ایجادشده در واحدهای مسکونی روستایی بهسازی شده ، تعیین ویژگی فنی و تخصصی واحدهای مسکونی، تفکیک ویژگی‌های آماری برحسب فضاهای زیستی و معیشتی و تعیین ویژگی‌های اجتماعی، اقتصادی و کالبدی از دیگر اهداف طرح است.
بر اساس سرشماری سال 1395 ، جمعیت استان یزد یک‌میلیون و 138 هزار نفر است که 85 درصد در 21 شهر و بقیه ساکن روستا هستند .

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار