رئیس مرکز خلاقیت و فناوری نوین شهرداری یزد گفت: این مرکز از استارت آپ های حوزه شهری ( شرکت‌های نو پا ) به‌منظور کسب‌وکار و رفع مشکلات مدیریت شهری حمایت می‌کند.
کد خبر: ۶۶۷۸۲۷
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۵ 15 October 2018

 استارتاپ، کسب‌وکاری است که بخشی از آن مبتنی بر فناوری است، هر کسب‌وکاری که بر پایه فناوری است، لزوماً استارتاپ نیست، ولی همه آن‌ها به طرزی از وب، موبایل، اینترنت و فنّاوری‌های جدید استفاده می‌کنند تا رشد بالایی داشته باشند و به تعداد کاربران بالایی برسند.
جعفر امین مقدم در نشستی با خبرنگاران افزود: امروزه بسیاری از کشورهای دنیا استارت‌آپ‌ها را به‌عنوان یک راهکار برای رفع مشکلات شهری موردتوجه قرار داده‌اند بدین ترتیب حمایت از این شرکت‌های به‌صورت جدی توسط مرکز خلاقیت و نوآوری شهرداری یزد دنبال می‌شود.
وی اظهار داشت : شورای شهر یک درصد بودجه مصوب شهرداری را برای حمایت از استارت آپ های اختصاص داده است.
امین مقدم بابیان اینکه مرکز خلاقیت و نوآوری شهرداری به دنبال ایجاد یک مدیریت شهری مبتنی بر علم و مشارکت شهروندان است، گفت: این مرکز از ایده‌های و طرح‌های نو درزمینهٔ مدیریت شهری حمایت می‌کند.
رئیس مرکز خلاقیت و فناوری نوین شهرداری یزد با اشاره به فعالیت این مرکز از اردیبهشت‌ماه امسال اظهار داشت: در این مدت چندین ایده به این مرکز ارائه‌شده است و یکی از اساسی‌ترین راه‌های مشارکت شهروندان در مدیریت شهری و دیده شدن آن‌ها، توجه به ایده‌ها و خلاقیت‌های آن‌هاست.
امین مقدم راه‌اندازی اتاق فکر را از دیگر اقدامات مرکز یادشده در این مدت بیان کرد و افزود: این اتاق فکر متشکل از افراد متخصص و باتجربه و صاحب اندیشه است که موضوعات مختلف درزمینهٔ حوزه شهری را موردبررسی قرار می‌دهد.
وی اضافه کرد: همچنین طرح‌های عمرانی هم قرار است که در سطح شهر اجرا شود در این اتاق از زاویه‌های مختلف موردبحث و بررسی قرار می‌گیرد.
رئیس مرکز خلاقیت و فناوری نوین شهرداری یزد ادامه داد: مرکز خلاقیت و نوآوری شهرداری آماده همکاری با صاحب‌نظران و نخبگان حوزه شهری است و با کمترین چالش و بروکراسی پذیرای آن‌ها در جهت بهبود مدیریت شهری هستیم.
امین مقدم در ادامه از ایجاد نمایندگی کمیسیون ملی ایران در استان یزد خبر داد و بیان کرد: بررسی‌های لازم در این زمینه صورت گرفته است.
وی یادآور شد: این نمایندگی درواقع وظایف کمیسیون ملی را در استان‌های درزمینهٔ فعالیت‌های مرتبط با ثبت ، نظارت و پایش رصد می‌کند.
امین مقدم همچنین از پیوستن شهر یزد به شبکه‌های جهانی خلاق و یادگیرنده خبر داد و گفت: مکاتبات مختلفی در این زمینه با یونسکو صورت گرفته است.
رئیس مرکز خلاقیت و فناوری نوین شهرداری یزد در ادامه از برگزاری نشست جهانی مدیران ارشد شهرهای پایدار جهان در یزد خبر داد و افزود: در این نشست قرار است شهر یزد به‌عنوان نخستین پایتخت شهرهای جهان معرفی شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار