در پی چراغ سبز ترامپ به بن‌سلمان برای نجات وی از بحران به وجود آمده درباره سرنوشت خاشقجی که البته در قالب یک معامله پرسود دیگر به نفع آمریکا مختومه خواهد شد از سپر بلای ولیعهد سعودی رونمایی شد.
کد خبر: ۶۶۸۵۶۷
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۰ 16 October 2018

به گزارش تابناک یزد، از تسنیم، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برای نجات  بن سلمان و البته ادامه دوشیدن آل سعود مدعی شده است که عناصر خودسر در پس قتل جمال خاشقجی روزنامه‌نگار منتقد سعودی قرار دارند، وی همچنین  ادعا کرد که ملک سلمان به وی گفته است اطلاعی از این مسئله ندارد، این اظهارات ترامپ نشان داد که  عملیات جست‌وجو برای یافتن سپر بلا با هدف معرفی وی به عنوان مسئول این جنایت و خروج آبرومندانه بن سلمان از این ورطه بزرگ کلید خورده است.

در پی اظهارات ترامپ، یک رسانه  عربی به نقل از منابعی که خواستند نامشان فاش نشود، نام افرادی را که باید قربانی شوند تا بن سلمان از بحران به وجود آمده در مسئله خاشقجی نجات یابد، اعلام کردند.

این منابع گفته‌اند عبدالعزیز بن سعود بن نایف وزیر کشور رژیم سعودی و همچنین عبدالعزیز بن محمد الهویرینی رئیس اداره آگاهی و بازپرسی این رژیم برکنار خواهند شد.

پایگاه خبری عربی 21 این سئوال را مطرح کرده است که آیا وزیر کشور سعودی سپر بلای بن‌سلمان در مسئله خاشقجی خواهد بود؟

شبکه سی ان ان آمریکا به نقل از دو منبع گزارش داده بود که حکومت سعودی گزارشی را آماده می‌کند که طی آن به کشتن جمال خاشقجی روزنامه‌نگار سعودی اعتراف کرده و قصد قصد دارد دلیل قتل وی را اشتباه در بازجویی اعلام کند.

روزنامه ایلاف نزدیک به نهادهای تصمیم‌گیرنده در رژیم سعودی به نقل از منابعی که آن را موثق خواند، گفته است مقامات سعودی برخی از کسانی را که نامشان به عنوان افرادی که در ناپدید شدن خاشقجی در رسانه‌های ترکیه‌ مطرح شده بود، احضار کرده‌اند.

جمال خاشقجی دوم سپتامبر برای کارهای مربوط به مدارکش وارد کنسولگری عربستان در استانبول شده و به‌گفته نامزدش که منتظر او بوده، دیگر از ساختمان بیرون نیامد. مقامات سعودی ادعا کرده‌اند که این نویسنده و روزنامه‌نگار 59ساله از کنسولگری خارج شده است، اما رسانه‌ها گزارش‌هایی مبنی بر به‌قتل رسیدن و تکه تکه شدن جسد او در کنسولگری عربستان منتشر کرده‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار