جمعی از هنرمندان و فرهنگیان استان یزد به منظور ایجاد فضای صلح و دوستی میان مردمان یزد و اصفهان، با حضور در پایگاه انتقال خون خواجو اصفهان، اهدای خون كردند و با سپس با حضور در سطح اين شهر به اجرای برنامه‌هاي فرهنگی ‌پرداختند.
کد خبر: ۶۶۸۷۸۸
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۶ 17 October 2018

«جعفر امين مقدم» مدیر مرکز خلاقیت و فنآوری‌های نوین شهرداری یزد با اشاره به استقبال هنرمندان و مدیران شهر اصفهان از اين حرکت فرهنگی فعالان اجتماعی، فرهنگی و هنری یزد، مي‌گويد: این قبيل رخدادها می‌تواند به ارتقای سطح هنر و دوستي مردمان دو استان کمک کند و حتي سبک جدیدی برای حل مناقشات احتمالي بین شهرها و استان‌هاي كشورمان باشد.

وي به تكرار تعرض‌ و تخریب خطوط لوله انتقالي آب به یزد اشاره و اظهار مي‌كند: در اهميت رفع اين مناقشات همين بس كه اثرات ناشي از آسیب‌هاي فرهنگی و تبعاتی اين قبيل تعرض‌ها گاهاً فراتر از تخریب و ميزان هزینه‌هاي مرمت مجدد خط انتقال آب است و لازم است كه به اين داستان‌ها از طريق راهكارهاي فرهنگي پايان داداه شود.

امين مقدم تصریح مي‌كند: اگر نگاهی به تاریخ سياسي و جغرافيايي منطقه داشته باشيم خواهيم ديد كه استان‌هاي يزد و اصفهان در روزگاراني نه چندان دور يك استان بوده‌اند كه در گذر زمان از يكديگر منفك شده‌اند لذا بايد به این کدورت‌ها که وجهه خوبی براي مردم متدين دو استان نيز ندارد، خاتمه داد.

این فعال اجتماعی بر حفظ میراث معنوی «سازش یزدي‌ها» با رفع این تنش آبی، بیان مي‌كند: وقوع پيشامدهايي مانند نزاع بين مردم اين استان‌ها بر سر موضوع آب نه براي اصفهان و نه براي يزد جهانی كه «سازش» مردمانش به عنوان میراث معنوی آنها شناخته مي‌شود، زيبنده نيست.

وی همدلی و سازش را موثرترین راهكار برای گذر از وضعیت و شرایط کنونی كشورمان ذكر مي‌كند و مي‌‌گويد: اهدای خون هنرمندان یزدی در مرکز انتقال خون اصفهان حامل پیامی مهم برای مردم این شهر بود.

وي بر مصرف بهینه آب در یزد به دنبال این حرکت جریان‌ساز فرهنگي در اصفهان را مورد تاكيد قرار مي‌دهد و با اشاره به استقبال بسیار خوب اصفهاني‌ها از اين اقدام فرهنگی، عنوان مي‌كند: هنرمندان يزدي و اصفهاني در جريان اين برنامه با حضور در محل زاینده‌رود و با ايجاد حلقه‌ي اتحاد ضمن ابراز تاسف براي خشك شدن اين رود هميشه جاري، خواستار تعامل و همدلي مردم هر دو استان براي گذر از بحران فعالي شدند.

امین مقدم خواستار مساعدت و همكاري مسئولان و شهرداری‌هاي یزد و اصفهان در خصوص برگزاري چنين برنامه‌هايي مي‌شود و اعلام مي‌كند: قرار است که یک مسیر فرهنگی با محوريت موضوع آب به عنوان بستر فعاليت‌هاي فرهنگي بین شهرهاي ورزنه در اصفهان و ندوشن در يزد تشکیل شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار