مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد:
مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد گفت: به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، 40 طرح ورزشی در این استان به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۶۶۸۷۹۲
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۲ 17 October 2018

مسعود شریعتی در جمع اصحاب رسانه با تبریک فرارسیدن هفته پارالمپیک و هفته تربیت‌بدنی اظهار داشت: همه باید برای نهادینه کردن ورزش در جامعه تلاش کنیم چراکه سلامت و نشاط جامعه با اینم هم گره‌خورده است.

وی افزود: بدون شک رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی و نهادینه کردن فرهنگ ورزش و نشاط در جامعه نقش بسزایی دارند و می‌توانند با فرهنگ‌سازی در جهت مردمی کردن و همگانی کردن ورزش گام بردارند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد تأکید کرد: استان یزد برای چند سال متوالی موفق شده است که رتبه نخست کشور را درزمینهٔ همگانی کردن ورزش به خود اختصاص دهد که این نشان از ظرفیت بالایی استان درزمینهٔ ورزش همگانی است.

شریعتی تصریح کرد: افتخارآفرینی جانبازان و معلولین کشورمان در مسابقات آسیایی و پاراآسیایی جاکارتا نشان داد که معلولین و جانبازان کشور از چه ظرفیت‌های بالایی برای بالا بردن پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران برخوردارند.

این مقام مسئول در ادامه اذعان کرد: در استان یزد نیز برای اولین بار شاهد حضور ۱۰ نفر از ورزشکاران و داوران استان در مسابقات آسیایی و پاراآسیایی جاکارتا بودیم که توانستند درخشش خوبی داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ابلاغ دستورالعمل شورای انقلاب فرهنگی درزمینهٔ توانمندسازی معلولین به جانبازان در جامعه اظهار داشت: همه باید در جهت توانمندسازی معلولان بر جانبازان با استفاده از ورزش و واردکردن آن‌ها به عرصه اجتماع تلاش کنیم.

این مقام مسئول اضافه کرد: اصحاب رسانه به‌عنوان عضوی از خانواده ورزش و چشم بیدار جامعه باید برای اجرای این دستورالعمل مطالبه گری داشته باشد تا بتوانیم شاهد فعالیت‌های افتخارآمیز این عزیزان در جامعه باشیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد در ادامه گفت: برایِ هفته پارالمپیک برنامه‌های متعددی در نظر گرفته‌شده است که از رسانه‌ها درخواست می‌کنیم تا برای ترویج فرهنگ ورزش و نشاط در جامعه نسبت به پوشش این برنامه‌ها اقدام کنند.

وی اضافه کرد: در اجرای برنامه‌های هفته پارالمپیک دو نهاد بهزیستی و سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی به‌عنوان مجری این برنامه‌ها انتخاب شدند و اداره ورزش و جوانان نیز در مسیر اجرای این برنامه‌ها کمک‌کار این نهادها خواهد بود.

شریعتی تأکید کرد: تجلیل مقام معظم رهبری از ورزشکاران مسابقات جهانی و آسیایی نشان از جایگاه رفیع ورزش و ورزشکاران در جامعه دارد بدون شک با ورزش می‌توان علاوه بر تزریق امید و نشاط به جامعه سلامت آن‌ها را نیز تضمین کرد.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به در پیش بودن هفته تربیت‌بدنی و اجرای برنامه‌های متعدد در این هفته اظهار داشت: هرکدام از روزهای هفته تربیت‌بدنی به‌عنوان خاصی نام‌گذاری شدند که این‌ها می‌تواند پنجره‌ای باشد برای نفوذ ورزش در جامعه و باید در این راستا برای ترویج فرهنگ ورزش و نشاط در جامعه استفاده کرد.

وی تصریح کرد: تلاش می‌کنیم تا تعداد زمین‌های چمن مصنوعی استان را از تعداد ۲۲ به ۴۰ مورد افزایش دهیم که این مهم می‌تواند نقش مهمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی و شورونشاط جامعه ایفا کند.

شریعتی در پایان اظهار کرد: تلاش می‌کنیم در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ۴۰ طرح و پروژه ورزشی را در استان به بهره‌برداری برسانیم و بتوانیم قدم مهمی را برای افزایش سرانه ورزش در استان برداریم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار