نماینده مردم یزد:
نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی گفت: تخریب خط لوله انتقال آب به یزد زیاد شده و بایستی راه‌حل‌های اساسی در این زمینه اندیشیده شود
کد خبر: ۶۶۸۷۹۵
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۷ 17 October 2018

 سید ابوالفضل موسوی‌بیوکی با اشاره به تخریب مجدد خط لوله انتقال آب به یزد، گفت: همواره ما درصددیم تا شرایط به‌گونه‌ای رقم بخورد که انتقال آب مجدد انجام گیرد و مردم در این راستا دچار مشکل نشوند.

وی با بیان اینکه سیاست استان یزد تاکنون بر این بوده که مسالمت‌آمیز قضایا حل شود، افزود: درواقع حدود ۴۰۰ کیلومتر امتداد خط انتقال است که باید بپذیریم که کم‌آبی است و مردم و کشاورزان در آن منطقه با مشکل کم‌آبی روبه‌رو هستند و به همین دلیل بر مردم فشار می‌آید و آن‌ها این فشار را با راحت‌ترین اقدام یعنی تخریب خط لوله آب ابراز می‌کنند.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه تأمین آب برای استان یزد یک مسئله ضروری است، اظهار داشت: در حقیقت قرار بوده که حق‌وحقوق مردم اصفهان داده شود و آبی برای کشاورزان آن‌ها در نظر گرفته شود و عمده دلیل این تخریب‌ها دلیلش همین موضوع است. آن‌ها می‌گویند که آبی که در مسیر ما قرار داده‌شده است چرا بایستی به استان یزد برسد؛ درصورتی‌که آب انتقالی به یزد قطعاً برای شرب استفاده می‌شود و در آن شکی نیست.

موسوی‌بیوکی با اشاره به اینکه نمایندگان مردم، بایستی جو را به‌گونه‌ای برقرار کنند که امنیت برقراری مجدد آب برای مردم فراهم شود که خوشبختانه در این ۲۲ باره این مهم انجام‌شده است، عنوان کرد: خوشبختانه در حال حاضر مسئولین استان در حال پیگیری این موضوع هستند؛ اما این اتفاق نیازمند عزم راسخ مردم نیز دارد تا مردم آن منطقه را در این راستا توجیه سازند.

این مقام مسئول بیان داشت: در حقیقت نیروی مردمی هستند که دست به چنین اقداماتی می‌زنند و نیروی انتظامی نمی‌تواند در مقابل آن‌ها ایستادگی کند و درواقع بایستی با مردم مدارا کرد و نمی‌توان با خشونت این موضوع را حل کرد؛ لذا این اتفاق همدلی و همراهی مردم و رسانه‌ها را می‌طلبد که در این راستا اهتمام ویژه‌ای داشته باشند؛ چنانچه مردم خیلی راحت‌تر از دولت می‌توانند این موضوع را حل‌وفصل نمایند.

وی در پایان با بیان اینکه دولت در این چندین‌باره با فرستادن نیروی انتظامی امنیت را برقرار کرده است، اذعان کرد: درواقع تکرار این موضوع زیاد شده است و بایستی راه‌حل‌های اساسی در این راستا اندیشیده شود که قطعاً این راه‌حل‌ها زمان‌بر و هزینه‌بر است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار