رئیس شورای اسلامی شهر یزد:
رئیس شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به اینکه اراده جدی در حفظ خط اول انتقال آب به یزد وجود ندارد، گفت: در حال حاضر مسئولین استانی و کشوری در راستای این اتفاقات بایستی امنیت بیشتری برقرار کنند.
کد خبر: ۶۶۹۲۶۴
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۲ 18 October 2018

غلامعلی سفید با اشاره به تعرض مجدد به خط لوله انتقال آب به یزد، گفت: بعد از اجراشدن خط اول انتقال آب به یزد، همه‌چیز انتظار می‌رفت، جز این اتفاقات اخیر؛ به‌گونه‌ای که امیدوار بودیم که ظرف یک الی دو سال بعد از اجرایی شدن خط اول، اتفاق عملیات اجرایی خط دوم انتقال آب به یزد آغاز شود که نه‌تنها این اتفاق نیفتاد؛ بلکه شاهد اتفاقات اخیر هستیم.

وی افزود: همچنین چند سال بعد از اجراشدن خط اول انتقال آب به یزد، محل خط دوم عوض شد؛ چنانچه می‌توان گفت که حرف انتقال آب بعد از خط اول بوده؛ اما عملی واضح در این راستا انجام‌نشده است که این مهم بسی جای نگرانی دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد با بیان اینکه متأسفانه در حال حاضر امکان حفظ خط اول انتقال آب به استان یزد وجود ندارد و شاهد کاهش سهمیه در این راستا هستیم، اظهار داشت: درواقع تعرضات به این لوله انتقال آب امری نامطلوب است که در این راستا جلسات مختلفی صورت گرفته است؛ اما وضعیت به‌گونه‌ای شده است که در صورت اراده مردم در این منطقه، شاهد این اتفاق هستیم.

سفید با اشاره به‌ضرورت فرهنگ‌سازی در راستای اینکه ریشه کم‌آبی‌ها به بحران‌های محیط زیستی برمی‌گردد، خاطرنشان کرد: در دنیا این نکته روشن است که آب شرب در اولویت قرار دارد؛ چنانچه غیرقابل‌توجیه است که یک منطقه آب شرب نداشته باشد و در منطقه دیگر از این آب برای کشاورزی استفاده شود که این موضوع را هیچ عقل سلیمی پذیرا نیست.

این مقام مسئول با تأکید بر ضرورت توجه مصرف بهینه از آب شرب در استان یزد، عنوان کرد: در حال حاضر مسئولین استانی و کشوری در راستای این اتفاقات بایستی امنیت بیشتری برقرار کنند؛ چنانچه به نظر می‌رسد که اراده جدی در حفظ خط اول انتقال آب به یزد وجود ندارد.

وی همچنین در ادامه سخنان خویش با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای حوزه ترافیک شهر یزد، تأکید کرد: ترافیک نمود و نمایش فرهنگ شهر است؛ چنانچه با دیدن نمایشی از شهر، نمودی از فرهنگ شهر به نمایش گذاشته می‌شود که در صورت منجر شدن این اتفاق، قطعاً تخلفات نیز کاهش می‌یابد.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد در پایان با بیان اینکه در حقیقت سه مورد از کمیسیون‌های شورای شهر یزد درگیر مسائل مختلف در حوزه ترافیکی هستند، ابراز داشت: شهر فرهنگی و جهانی آن شهری است که ترافیک آن کمتر با موانع فیزیکی کنترل شود؛ چنانچه در غیر از موانع ضروری نبایستی هدف به‌گونه‌ای باشد که همیشه با موانع فیزیکی، ترافیک کنترل شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار