مدیرکل اجتماعی استانداری یزد:
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد گفت: تشکل های مردم نهاد شهرستان اردکان هم از لحاظ کیفی و هم از لحاظ کمی از برترین ها و برگزیدگان استان یزد محسوب می شوند.
کد خبر: ۶۶۹۲۶۸
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۳ 18 October 2018

فخرالسادات خامسی هامانه درگردهمایی آموزشی تشکل‌های مردم ‌نهاد اردکان افزود: این تشکل ها می توانند تجربیات و فعالیت های خود را در اختیار دیگر تشکل های استان یزد قرار بدهند تا خدمت رسانی آنها نیز دو چندان شود.
وی اضافه کرد: فعالیت تشکل های مردم نهاد با توجه به نیاز جامعه باید بیشتر شود .
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد با بیان اینکه تشکل های مردم نهاد پل ارتباطی بین مردم و دولت هستند تصریح کرد: این سمن ها می توانند با فعالیت گسترده و پذیرش مسئولیت بیشتر ، بسیاری از مشکلات و معضلات جامعه را حل کنند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان اردکان نیز در ادامه با بیان اینکه تا چند سال پیش هنوز نقش تشکل ها و سازمان های مردم نهاد به شکلی که امروز در جامعه مطرح است نبود اظهار داشت: تقریبا تمام طرح های عمرانی و اجتماعی بدون مشارکت مردم انجام می شد بنابراین نه تنها از ظرفیت های مهم نیروی انسانی استفاده نمی شد بلکه طرح ها خالی از خلاقیت و نوآوری بودند و توسعه پایدار تضمین نمی شد.
رقیه کرمانیان افزود: قرن جدید ، قرن همیاری و مشارکت است و این مهم در کشورهای در حال توسعه به دلیل نیاز به توسعه سریع و پایدار اهمیت بیشتری یافت .
وی با بیان اینکه با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و رویکرد مثبتی که دولت به نقش تاثیرگذاری مردم در قالب تشکل ها دارد حرکت های رو به رشدی در این حوزه انجام گرفت یادآور شد: توجه مسئولان به این مساله جلب شد که دخیل کردن مردم در تصمیم گیری ها و اجرای طرح می تواند علاوه بر ایجاد همبستگی و همدلی بین مردم و مسئولان، بازوی توانمندی نیز برای دولت باشند تا برنامه های توسعه با سرعت بیشتری به آبادانی منجر شوند .
بخشدار خرانق هم دراین گردهمایی آموزشی با اشاره به نقش گروه ها و تشکل های مردمی در کاهش آلام اجتماعی و حفظ سنت های ارزشمند مناطقی چون خرانق تصریح کرد: سیاست دولت درخرانق تشکیل و توسعه گروه های مردم محور برای ایجاد تحرکات مثبت و موثر در حوزه های مختلف اجتماعی است .
جاوید عیدانی افزود: در خرانق از گروه های بومی مردمی که صاحب ایده، نظر و فعالیت خلاقانه درحوزه های فرهنگی، اجتماعی، گردشگری و اقتصادی هستند حمایت می کنیم.
وی با مدنظر قراردادن پتانسیل های ناب گردشگری دراین منطقه خواستار مشارکت هرچه بیشترمردم برای توسعه اجتماعی و فرهنگی شد وگفت: درحوزه های فرهنگی اجتماعی مطالبه گری صرف ثمر بخش نبوده و نیازبه مشارکت می باشد.
از برنامه های این گردهمایی، برگزاری کارگاه آموزشی با موضوع مدیریت نیروی انسانی داوطلب توسط محمدکاظم متولی تسهیل گر آموزشی مهارت های تاب آوری اجتماعی زنان خانواده و تجلیل از اعظم شاکر فعال اجتماعی و اجراکننده طرح توان افزایی و ارتقاء تاب آوری اجتماعی بانوان در اردکان بود .

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار