رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی یزد:
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد با اشاره به اینکه در سطح کشور بیش از ۷۰ هزار پروژه نیمه‌تمام وجود دارد، گفت: ۲۰۶ پروژه احصاء شده در استان یزد قابل‌واگذاری به بخش خصوصی هستند.
کد خبر: ۶۷۰۰۶۹
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۹ 20 October 2018

سیدمجتبی حسینی‌پور با اشاره به مصوبات نهمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان یزد، گفت: خوشبختانه یکی از مباحث مهم مطرح شده در این جلسه، طرح جامع کاهش آسیب‌های اجتماعی بود که هدف ما در این راستا پنج محله در استان است که تحت عنوان محله‌های حاشیه‌نشینی در استان مطرح هستند.

وی با بیان اینکه سه مورد از این مناطق در شهر یزد و مابقی در شهرستان‌های یزد هستند، افزود: امید است تا بتوانیم با پروژه‌های به تصویب رسیده امروز که این پروژه‌ها به‌نوعی درخواست مردم آن منطقه و شامل افزایش امنیت، رفاه، اوقات فراغت جوانان، توانمندسازی جوانان، استقرار نیروی انتظامی بود، به‌طور کلی در استان محقق شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد اظهار داشت: امید است با رایزنی‌هایی از وزارت کشور، شاهد محقق شدن این پروژه‌ها در استان باشیم و با اجرای این پروژه‌ها به‌نوعی در راستای رفاه آن منطقه گام‌های اساسی برداشته شود؛ چراکه این مهم یکی از اهداف جمهوری اسلامی و همچنین از تأکیدات مقام معظم رهبری است و در این راستا نبایستی از هیچ تلاشی فروگذار شود.

حسینی‌پور تصریح کرد: همچنین با توجه به اینکه در رویداد هفته تربیت‌بدنی قرار گرفته‌ایم، گزارش مختصری از فعالیت‌های اداره کل ورزش و جوانان را در این جلسه داشتیم که خوشبختانه فعالیت‌هایی خوبی در این راستا صورت گرفته و همچنین پروژه‌های در نظر گرفته شده برای چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی، مطرح شد که امیدواریم باز هم شاهد پروژه‌های بهتری برای ورزشکاران در سطح استان باشیم.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین مبحث مطرح‌شده در جلسه امروز نیز نکات حائز اهمیت تبصره ۱۹ بود، عنوان کرد: در این جلسه پیشنهادی از سوی نماینده مردم یزد و اشکذر مبتنی بر ضرورت معرفی استان یزد به‌عنوان پایلوت در بحث تبصره ۱۹ در راستای واگذاری پروژه‌های عمرانی به بخش غیردولتی، مطرح شد که در این راستا نیز اهتمام ویژه‌ای داریم.

وی با تأکید بر اینکه در سطح کشور بیش از ۷۰ هزار پروژه نیمه‌تمام وجود دارد، خاطرنشان کرد: در استان یزد حدود هزار و ۷۰۰ پروژه وجود دارد و آن‌هایی که قابل‌واگذاری هستند، طبق تبصره ۱۹ می‌توانند از این سازوکار استفاده کرده و به بخش خصوصی واگذار شوند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد با بیان اینکه برای اتمام پروژه‌های استان و اینکه به بحث حاکمیت رسیده و خدمات بهتری برای مردم داشته باشیم، چاره‌ای نداریم جز اینکه مشارکت عمومی و خصوصی را در دستور کار خود قرار دهیم، تأکید کرد: در استان یزد حدود ۲۰۶ پروژه احصاء شده که قابل‌واگذاری به بخش خصوصی هستند که امیدواریم با هماهنگی‌های صورت گرفته، استان یزد بتواند در این زمینه تحت عنوان پایلوت در کشور معرفی شود.

حسینی‌پور در پایان ابراز داشت: در حقیقت با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در پروژه‌های نیمه‌تمام، می‌توانیم با سرعت بیشتر و با امکانات بیشتر این پروژه‌ها را در استان با سرانجام برسانیم؛ چراکه اکثر این‌ها پروژه‌هایی هستند که خدمات به مردم می‌دهند و در این راستا بایستی اتاق بازرگانی و خانه صمت استان بخش خصوصی را برای این منظور بسیج کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار