مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد با اشاره به ظرفیت ارزشمند ولی مغفول مانده‌ي گردشگری ورزشی، گفت: تپه‌ و ماهورها، کویرها و کوهستان‌های یزد محیطی طبیعی و کاربردی برای انواع رشته‌های ورزشی مانند سافاری، اسکی روی شن، کوهنوردی و دیگر رشته‌های مناسب اقليم اين استان است.
کد خبر: ۶۷۰۱۵۳
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۰ 20 October 2018

«سید مصطفی فاطمی» در مورد اين ظرفیت ارزشمند حوزه‌ي گردشگری استان، اظهار کرد: یزد دارای پتانسيل‌ها و ظرفيت‌هاي طبیعی زيادي است که قابلیت استفاده در رشته‌های مختلف ورزشی را دارد اما این مسئله هنوز به طور جدی مورد توجه قرار نگرفته است .

وی یکی از راهکارهای اقتصادی کردن جاذبه‌های طبیعی و استفاده از آن‌ها در صنعت گردشگری را احیا و رونق گردشگری ورزشی عنوان کرد و افزود: تپه و ماهور‌ها، کویرها و کوهستان‌هاي یزد، محیطی طبیعی و کاربردی برای انواع رشته‌های ورزشی مانند سافاری، اسکی روی شن، کوهنوردی و دیگر رشته‌های ورزشي متناسب با اين اقليم‌هاست.

این مسئول از جمله اين جاذبه‌هاي بسيار مهم در استان را «تپه اردشیر» نام برد و گفت: تپه‌ي اردشیر قابلیت بسیار بالایی برای پروازهای آموزشی با پاراگلايدر دارد به طوری که تنها در سال گذشته، دو هزار مورد پرواز از سکوی این تپه انجام شده است .

وی افزود: ظرفیت بی‌نظیر این تپه به گونه‌ای است که فرانسوی‌هایی که از این محل برای پرواز بازدید داشته‌اند، با مشاهده موقعیت این تپه، آن را در دنیا بی‌نظیر عنوان کرده‌اند .

فاطمی با تاکید بر این که شناساندن این اماکن و توجه جدی به آن‌ها می‌تواند رونق گردشگری استان را به دنبال داشته باشد، گفت: نگرانی موجود در مورد کمبود گردشگر شهر جهانی يزد به ویژه در شش ماهه دوم سال نیازمند احیا و رونق شاخه‌های دیگر گردشگری است و گردشگری ورزشي يكي از اين شاخه‌هاست كه قابلیت درآمدزایی و جذب گردشگر را دارد .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار