مدیر کل دفتر ارزیابی سازمان ملي استاندارد:
مدیر کل دفتر ارزیابی کیفیت کالا و خدمات سازمان ملی استاندارد ایران با اشاره به تحولات ايجاد شده در نظام تولید، اعلام كرد: در چنین فضایی دیگر نمی‌توان با مدیریت سنتی پاسخگوی نیازهای جامعه در حوزه کیفی‌سازی کالاها و خدمات باشیم لذا تنها راه حل این مسئله، تدوین یک نظام جدید است.
کد خبر: ۶۷۰۵۱۴
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۹ 21 October 2018

«پرویز درویش» در مراسم گراميداشت روز جهانی استاندارد در يزد با اشاره به این که شعار روز جهانی استاندارد امسال «استانداردهای بین المللی و چهارمین انقلاب صنعتی» انتخاب شده است، اظهار كرد: انقلاب صنعتی اول در قرن ۱۸ با ورود ماشین بخار، انقلاب صنعتی دوم در قرن ۱۹ با ایجاد خطوط مونتاژ، انقلاب صنعتی سوم در نیمه دوم قرن ۲۰ با ورود کامپیوتر و انقلاب صنعتی چهارم در قرن ۲۱ با اینترنتی شدن اشیاء رخ داده است .

وي افزود: به دنبال وقوع پی در پی این انقلاب‌ها به ویژه انقلاب چهارم صنعتی، چیزهایی که زمانی برای انسان رویا تلقی می‌شد،‌ امروز محقق شده و این فناوری‌های جدید، نظام تولید را کاملا متحول کرده است .

درويش تصریح کرد: در چنین فضایی دیگر نمی‌توان با مدیریت سنتی پاسخگوی نیازهای جامعه در حوزه کیفی‌سازی کالاها و خدمات باشیم و تنها راه حل این مسئله، تدوین یک نظام جدید است و سازمان استاندارد به این موضوع ورود کرده و کمیته‌های فنی طراحی شده که تدوین این استانداردها را در اولویت قرار داده است .

«علی زینی‌وند» معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری یزد نیز در این همایش گفت: اگر تولید‌کننده‌ای در سطح محلی، ملی یا بین‌المللی بتواند کالاهای خود را با ذائقه مردم هماهنگ کند، آن تولید و استاندارد پایدار خواهد بود و در هیچ شرایطی با مشکل مواجه نمی‌شود .

وي تصریح کرد: بروز شایعات در کشور گاهی با سرعت اتفاق می‌افتد و این جریان در موضوع مواد غذایی، امنیت جامعه را خدشه دار می‌سازد که استاندارد می‌تواند با ایجاد ذهنیتی مثبت و با توجه به جایگاه خود امنیت روانی جامعه را تقویت کند .

معاون استاندار افزود:‌ ورود استاندارد به تمام بخش‌ها توسعه کشور را متوازن و پایدار می‌سازد و اگر کالایی در عصر اطلاعات با وجود رقابت بالا از استاندارد برخوردار باشد به جایگاه مورد قبول بین المللی می‌رسد .

زيني‌وند ادامه داد: ترویج فرهنگ استاندارد سازی محصولات، رفتارها و برنامه‌ها در تار پود بخش‌های مختلف کشور اعتمادسازی عمومی را تقویت می‌کند و توجه به این موضوع حائز اهمیت است .

«سید ابوالفضل موسوی بیوکی» نماینده مردم يزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی هم در این همایش گفت: یزد دارای برندهای بسیاری است و در حال حاضر بیش از ۸۰۰ نوع کالا در استان یزد تولید می‌شود .

وي بیان کرد: ۴۰۰ مورد از این کالاها در گستره کشوری و بسیاری از آنها در گستره جهانی توزیع می‌شود اما متاسفانه مصرف کنندگان از یزدی بودن این محصول ها بی‌اطلاع هستند .

موسوي بيوكي افزود: عنوان «ساخت ایران ـ یزد» باید در شناسنامه و برچسب کالاهای تولیدی یزد قید شود زیرا کالاهای یزد کیفی و استاندارد هستند بنابراین می توانند موجوب افتخارآفرینی برای استان یزد باشند .

«محمدحسین ماجدی اردکانی» مدیر کل استاندارد استان یزد نيز در ابتداي این همایش با اشاره به این که استان یزد یکی از استان‌های با کمترین میزان مشکل در حوزه استاندارد است، اظهار كرد: بازار یزد یک بازار خوب در زمینه استاندارد کالاهاست .

وي خاطرنشان کرد: از تولیدات استان، بازرسی‌ها و نمونه‌گیری‌های متعددی در طول شش ماهه اول امسال انجام شد که تنها دو درصد از این کالاها استانداردهای لازم را نداشتند که باید این دو درصد هم برطرف شود.

گفتني است؛ در انتهای این مراسم از واحدهای تولیدی نمونه و برگزیده ،مدیران کنترل کیفیت نمونه و کارشناسان اداره کل استاندارد استان یزد با اهداء تندیس و لوح تقدیر تجلیل شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار