مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری یزد:
مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری یزد با اشاره به اینکه اجرای طرح ایران ـ مهارت اتفاق خوبی در آموزش و پرورش است، گفت: لازم است دوره‌های کارآفرینی نیز در کنار مهارت آموزی مدنظر باشد.
کد خبر: ۶۷۰۶۲۸
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰ 21 October 2018

فخرالسادات خامسی هامانه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان یزد اظهار داشت: آموزش و پرورش بعد از مدت‌ها وارد کار مثبتی شده و به مهارت آموزی ورود پیدا کرده است اما باید توجه داشت که ‌آموزش مقطعی، کارآمد نیست.

وی بیان کرد: لازم است در کنار دوره‌های مهارت آموزی، دوره‌های کارآفرینی نیز برای دانش آموزان پیش‌بینی شود تا دانش آموز بتواند از آموخته های خود در راستای راه اندازی کسب و کار و کسب درآمد استفاده کند.

خامسی هامانه با بیان اینکه مهارت آموزی بی هدف، اغلب به دست فراموشی سپرده می شود، افزود: باید کاری کنیم که این مهارت آموزی برای دانش آموز کاربردی شود و بتواند در آینده از این مهارت‌ها در راستای ایجاد شغل برای خود و دیگران استفاده کند.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری یزد همچنین تصریح کرد: در برگزاری دوره‌های ایران ـ مهارت لازم است نیازهای استان نیز شناسایی شود آنگاه مهارت آموزی در مدارس آغاز شود.

وی خاطرنشان کرد: البته لازم است نیازسنجی‌ها، بومی شود و رشته هایی مدنظر قرار گیرد که استان به آنها نیاز دارد.

خامسی هامانه در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: در تلاش هستیم تا طرح اتاق کارآفرینی مدرسه را در دو مدرسه استان به صورت پایلوت اجرا کنیم.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار