سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جدیدترین آمارها از وضعیت مسافران اربعین ایرانی یا مسافران خارجی که از ایران قصد سفر به عراق را دارند منتشر کرد.
کد خبر: ۶۷۰۶۷۲
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۳ 21 October 2018

به گزارش تابناک یزد، در عملیات اربعین سال ۱۳۹۷ در روزهای پایانی مهرماه آغاز شده و احتمالا تا اواخر آبان‌ماه ادامه خواهد یافت پیش‌بینی می‌شود چند میلیون زائر از مرزهای زمینی ایران برای رسیدن به عراق و شهرهای نجف و کربلا اقدام کنند.

سازمان راهداری آمار نهایی سال گذشته را چهار میلیون و ۴۰۰ هزار نفر اعلام کرده است.

در روزهای ۲۵، ۲۶ و ۲۷ مهرماه امسال بالغ بر ۲۳۱ هزار نفر از مرزهای مهران، شلمچه و چذابه تردد کرده و به عراق رفته‌اند.

مانند سال‌های قبل همچنان مرز مهران بالاترین فعالیت را داشته و بیش از ۱۳۶ هزار نفر از زائران از این مرز عبور کردند.

پس از آن مرز مهران با ۶۸ هزار و مرز چذابه با ۲۶ هزار نفر در رده‌های بعدی قرار دارند. در طول این مدت ۸۹۰ نفر از مسافران مرز چذابه، ۵۶۹۳ نفر از مسافران مرز شلمچه و ۶۲۵۹ نفر از مسافران مرز مهران را خارجی‌ها تشکیل داده‌اند و باقی زائران ایرانی بوده‌اند.

طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از سوی وزارت راه و شهرسازی در روزهای منتهی به اربعین کارگاه‌های جاده‌ای در مسیرهای منتهی به مرزهای زمینی دو کشور فعالیت نخواهند کرد و همچنین محدودیت‌های ترافیکی مختلفی در بخش‌های مختلف مناطق غربی و جنوب غربی کشور اجرایی خواهد شد.

سازمان راهداری از مسافران خواسته که با توجه به محدودیت ظرفیت جاده‌ها و محدودیت‌های پارکینگ‌های در نظر گرفته شده در نقاط مرزی برای سفر به کربلا از وسائل نقلیه عمومی استفاده کنند.

سه معاونت سازمان راهداری، شرکت راه‌آهن و سازمان هواپیمایی کشوری در طول روزهای گذشته به طور جداگانه سیاست‌ها و تسهیلات خود را برای مسافران اربعین در سال ۱۳۹۷ اعلام کردند.

 

//ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار