مدیرعامل شرکت آبفا یزد:
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد گفت: تاکنون تحت هیچ شرایطی آب آلوده در استان یزد توزیع نشده است.
کد خبر: ۶۷۰۸۶۱
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۶ 22 October 2018

علی اسلامی در نشست خبری با اصحاب رسانه، گفت: آلودگی آب از دو منظر آلودگی میکروبی و شیمیایی موردبررسی قرار می‌گیرد و با توجه به مشکلات موجود، امسال مجبور به استفاده بیشتر از منابع آب زیرزمینی استان شدیم.

وی با بیان اینکه خوشبختانه هیچ منبع آلوده‌ای به‌هیچ‌عنوان وارد مدار نمی‌شود، اظهار داشت: در حقیقت موضوع کلرزنی مرتبط به آلودگی منبع آب نیست؛ و بحث کلرزنی صرفاً به لحاظ امکان آلودگی‌های ثانویه است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب یزد تصریح کرد: در حقیقت آبی که وارد شبکه می‌شود، بایستی تمام پارامترها و شاخص‌های استاندارد را دارا باشد، متأسفانه در سال جاری به دلیل اینکه ما مجبور شدیم تا مقدار بیشتری از منابع آبی استان را استفاده کنیم، به‌طور طبیعی کیفیت آب از منظر شیمیایی نسبت به سال‌های گذشته به‌طور قابل‌توجهی مخصوصاً در بعضی از مناطق شهر، کاهش داشته است.

اسلامی با بیان اینکه از مجموع ۳۲ میلیون و ۵۸۰ هزار مترمکعب آب مصرفی شهر یزد در شش‌ماهه نخست سال گذشته ۶۵ درصد آن آب انتقالی بوده است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه مردم یزد در شش‌ماهه نخست سال جاری نسبت به سال گذشته هشت درصد در مصرف آب صرفه‌جویی کرده‌اند.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه آلودگی‌های میکروبی خط قرمز شرکت آب و فاضلاب استان یزد است و تاکنون تحت هیچ شرایطی آبی که آلودگی میکروبی داشته باشد در استان توزیع نشده است، عنوان کرد: در حقیقت با قطع شدن آب، آرامش روانی جامعه به هم می‌ریزد و اگر ما با قطع آب این آرامش به‌هم‌ریخته را تشدید کنیم، رفتار مدیریتی و مطلوب نیست.

وی در پایان با تأکید بر ضرورت حفظ کمیت آب در استان یزد، بیان داشت: ما در سطح شهر یزد ایستگاه‌های برداشت را گذاشته‌ایم تا آب باکیفیت بسیار مطلوب توزیع شود و امید است که بتوانیم در آینده در راستای گسترش این ایستگاه‌ها گام برداریم؛ چراکه آب برداشت‌شده از این ایستگاه‌ها از کیفیت آب انتقالی و حتی آب‌معدنی بالاتر است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار