رئیس مرکز ملی تحقیقات و مطالعات باروری ابرها گفت: طرح بارورسازی ابرها در بخش مرکزی کشور از نیمه دوم آبان آغاز می‌شود.
کد خبر: ۶۷۰۸۶۴
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۶ 22 October 2018

 فرید گلکار از اجرای طرح بارورسازی ابرها در بخش مرکزی کشور از نیمه دوم آبان ماه خبر داد و اظهار داشت: در حال حاضر در حال تجهیز هواپیمای بارورسازی برای انجام پروژه هستیم.

رئیس مرکز ملی تحقیقات و مطالعات باروری ابرها افزود: برای انجام پروژه در مناطق مرتفع استان و جاهایی که امکان افزایش بارش فراهم باشد برنامه‌ریزی کردیم و در مرحله بعد بقیه مناطق کشور را در دستور کار خود قرار می‌دهیم.

گلکار وضعیت بارندگی در سال جاری را امیدوار کننده دانست و اظهار داشت: بر اساس پیش‌بینی‌های صورت‌گرفته میزان بارش در پاییز امسال در اکثر مناطق کشور نرمال است اما در زمستان نیازمند گذشت زمان هستیم.

وی در رابطه با تأمین اعتبارات برای اجرای پروژه بارورسازی ابرها هم اظهار داشت: بحمدالله در این زمینه اقدامات خوبی صورت گرفته و علاوه بر این با توجه به نیاز شدید کشور و کمبود امکانات در این زمینه، نیروی هوافضای سپاه نیز با در اختیار قراردادن امکانات خود نظیر هواپیما و پهپاد می‌تواند کمک قابل توجهی برای اجرای این پروژه به ما بکند و الحق والانصاف همکاری بسیار خوبی با ما داشته‌اند.

رئیس مرکز ملی تحقیقات و مطالعات باروری ابرها با بیان این مطلب که هواپیمای بارورسازی ابرها باید از یک سری امکانات ویژه برخوردار باشد اظهار داشت: این امکانات از تجهیزات پرتابی و تزریق مواد باروری گرفته تا سنسورهایی که کار اندازه‌گیری بعضی از پارامترهای هواشناختی را به‌عهده دارند است.

وی با قدردانی از همکاری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در موضوع بارورسازی ابرها گفت: جهت فراهم‌سازی امکانات برای اجرای پروژه در امسال، از سال گذشته تاکنون ارتباطات مؤثر و خوبی بین مرکز و سپاه برقرار بوده است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار