رئیس اتحادیه نانوایان یزد از افزایش قیمت نان در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: در حال حاضر هیچ نانوایی حق افزایش قیمت‌ها را ندارد.
کد خبر: ۶۷۰۸۷۴
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۵ 22 October 2018

در طول چندماه اخیر همزمان با افزایش قیمت دلار، قیمت سایر کالاها در بازار از جمله مایحتاج روزمره مردم هم افزایش بسیار زیادی پیدا کرد، به گونه‌ای که بین این دو ارتباط تنگاتنگ و ناگسستنی وجود دارد.

در این بین اما بسیاری از کالاها بدون کسب مجوزهای لازم اقدام به افزایش قیمت کردند و برخی دیگر هم درخواست‌های متعددی برای افزایش قیمت به اتحادیه‌ها ارسال کردند.

از جلمه صنوفی که به صورت گسترده درخواست افزایش قیمت را از مسئولان ذیربط داشت، صنف نانوایان بود که به گفته فعالان این عرصه، صرفه‌ای در کار آنها باقی نمانده و سودی از قیمت‌های فعلی برای آنها باقی نمی‌ماند.

با توجه به اینکه این درخواست در چندماه قبل چندان مورد قبول برخی مسئولان قرار نگرفت، بسیاری از نانوایی‌ها به ویژه نانوایی‌های فانتزی اقدام به افزایش قیمت خود کردند.

این اقدام آنها هم با واکنش‌های متفاوتی از سوی مسئولان روبرو بود ولی در عرصه عمل نانوایی‌ها به روند خود ادامه دادند و آن دسته هم که افزایش قیمت نداشتند، درخواست‌های خود را دامه می‌دادند.

نانوایان با سود فعلی توان خرید مایحتاج خود را از دست داده‌اند

مهدی کارگر یکی از نانوایان استان یزد اظهار داشت: الان همه چیز در بازار افزایش قیمت داشته و نانوایان واقعا با شرایط فعلی در مشکل قرار دارند.

وی تصریح کرد: نانوایان هم به مانند دیگر افراد در همین جامعه زندگی می‌کنند و واقعا نمی‌توانند با این قیمت‌های پایین گذشته نان را به همان قیمت بفروشند و از طرف دیگر در بازار اجناس را با قیمت بسیار بالایی که نسبت به ماه‌های قبل چندبرابر شده خریداری کنند.

قیمت نان افزایش می‌یابد

جلال پیروزفری رئیس اتحادیه نانوایان استان یزد از افزایش قیمت نان در آینده‌ای نزدیک خبر داد و اظهار داشت: با توجه به افزایش قیمت حامل‌های انرژی، دستمزد کارگر، کرایه بار، بیمه و موارد مختلف دیگر و همچنین عدم افزایش قیمت نان در 4 سال گذشته در آینده‌ای نزدیک قیمت انواع نان افزایش می‌یابد.

رئیس اتحادیه نانوایان استان یزد در ارتباط با میزان افزایش قیمت نان اظهار داشت: به‌زودی و در جلسه‌ای که با مسئولان امر برگزار می‌کنیم میزان افزایش قیمت نان مشخص می‌شود.

پیروز‌فر تأکید کرد: در حال حاضر تا ابلاغ دستورالعمل افزایش نرخ نان هیچ‌کدام از انواع نانوایی‌ها چه فانتزی و چه سنتی حق افزایش قیمت‌ را ندارند.

قیمت نان‌های فانتزی به قبل بازگشت

یکی از مواردی که در طول چندماه قبل در استان یزد به صورت گسترده مشاهده شده بود، افزایش غیرقانونی قیمت نان‌های فانتزی بود که موجب نارضایتی گسترده مردم را فراهم کرده بود.

در این زمینه مسئولان پیش از این هم نسبت به غیرقانونی بودن افزایش قیمت‌ها صحبت کرده بودند و از برخورد با متخلفان خبر دادند ولی روند افزایش قیمت‌ها چندماهی ادامه پیدا کرد.

رئیس اتحادیه نانوایان استان یزد در این زمینه هم با بیان اینکه افزایش اخیر قیمت نانوائی‌های فانتزی غیرقانونی بوده و در حال حاضر نرخ نان‌ها به قیمت سابق بازگردانده شده است گفت: با بازرسی‌ها و پیگیری‌های صورت گرفته در حال حاضر قیمت نان ساندویچی 2500 ریال و قیمت نان‌های گرد فانتزی 4000 هزار ریال است.

پیروزی فر از ادامه سرکشی‌های بازرسان اتحادیه و اداره صمت از نانوائی‌های فانتزی پز خبر داد و گفت: بازرسان ما در صورت مشاهده گران‌فروشی از سوی این واحدها با آن‌ها برخورد قانونی می‌کنند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار