کشتی دو نابغه کشتی جهان در دیدار رده‌بندی وزن 74 کیلوگرم کشتی آزاد قهرمانی جهان مانند بسیاری دیگر از مبارزات این دوره از رقابت ها که نشان دهنده تلاش و مبارزه تا ثانیه پایانی بود باید مورد توجه کشتی گیران ایرانی قرار گیرد، موضوعی که غفلت از آن ضربات زیادی را به تیم ملی وارد کرد.
کد خبر: ۶۷۰۹۳۸
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۶ 22 October 2018

به گزارش تابناک یزد، به نقل از ایسنا، در جریان رقابت رده‌بندی وزن 74 کیلوگرم کشتی آزاد قهرمانی جهان2018 در مجارستان،جردن باروز از آمریکا و فرانک چامیزو از ایتالیا به عنوان 2 نامدار کشتی جهان و المپیک که پیش از آغاز این رقابت ها به عنوان بخت‌های اصلی کسب مدال طلای جهان بودند، در دیدار رده بندی و برای کسب مدال برنز به مصاف هم رفتند؛ دو کشتی گیری که هر چند برای مدال برنز به مجارستان نیامده بودند اما هیچگاه دست از تلاش بر نداشتند و تا پایان جنگیدند.

جردن باروز دارنده 5 طلای جهان و المپیک در  این مبارزه حساس، زیبا و پر فراز و نشیب برابر فرانک چامیزو کشتی‌گیر کوبایی‌الاصل ایتالیا و دارنده 2 مدال طلای جهان و برنز المپیک که کری‌خوانی زیادی نیز با هم دارند در حالیکه تا ثانیه های پایانی 4 بر 3 عقب بود دست از حملات دامنه دار خود و زیرگیری‌های مداوم با حمله به پاهای حریف قدرتمند خود بر نداشت و در نهایت با نتیجه 4 بر 4 پیروز شد و به مدال برنز جهان رسید.

اما از نکات بسیار جالب و آموزنده این رقابت جنگندگی هر دو کشتی گیر تا ثانیه پایانی با اتکا به آمادگی جسمانی بالا و میل به پیروزی بود، موضوعی که متاسفانه در مبارزات کشتی گیران ایرانی به چشم نمی خورد و همین امر باعث شکست تعدادی از کشتی گیران ما در ثانیه‌های پایانی شد. بدون شک یکی از عوامل بسیار مهم شکست کشتی‌گیران ایرانی حتی حسن یزدانی برابر دیوید تیلور آمریکایی آمادگی نامناسب بدنی و کم آوردن در لحظات پایانی و سرنوشت‌ساز مبارزاتشان بود که همین امر باعث شکست‌های تلخی برای کشتی گیران ما همچون رضا اطری، محمد باقر یخکشی، عزت‌الله اکبری و مصطفی حسین خانی شد شد.

مقاومت باروز در ثانیه های پایانی مقابل چامیزو و یا حتی ایستادگی بی نظیر بونه رودریگز کوبایی برابر رقیب روس در فینال 61 کیلوگرم می تواند درسهای بزرگی به کشتی‌گیران ایرانی بدهد.

حسین خانی در 10 ثانیه آخر به جردن باروز باخت، اطری در 2 ثانیه آخر مغلوب آندریتسف از بلاروس شد، یخکشی درست در ثانیه پایانی به رودریگز کوبایی باخت و عزت الله اکبری در حالی که تا فینال 15 ثانیه فاصله داشت براحتی پای خود را در اختیار جبرئیل حسن اف آذربایجانی گذاشت تا این نفرات در ثانیه های پایانی برد را با باخت عوض کنند.

در بسیاری از مبارزه‌های این دوره از مسابقات که بسیار زیبا و تماشاگر پسند بود و سطح کیفی بالایی نیز داشت، بسیاری از کشتی گیران شاخص و نه چندان مطرح خارجی تا ثانیه پایانی دست از تلاش و مبارزه بر نداشتند و توانستند با تلاش زیاد شکست را با پیروزی عوض کنند، اما کشتی‌گیران ما درست در ثانیه های پایانی برد را تقدیم حریفان کردند و شکست را پذیرا شدند.

قطعا این نقص بزرگ و نحوه تمرینات آماده‌سازی و جنگندگی کشتی‌گیران ایران تا لحظه آخر باید مورد تجدید نظر جدی قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار