حامیان نیکوکار یزدی حمایت از سه هزار و 788 یتیم و فرزند نیازمند تحت حمایت کمیته امداد این استان را در قالب طرح اکرام ایتام و محسنین بر عهده ‌دارند.
کد خبر: ۶۷۱۰۹۵
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۰ 22 October 2018

«غلامرضا مشعل چی» معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان یزد با بیان این که 15 هزار و 32 مهرورز یزدی از ایتام و فرزندان نیازمند حمایت می‌کنند، گفت: حامیان نیکوکار، حمایت از سه هزار و 788 یتیم و فرزند نیازمند تحت حمایت کمیته امداد استان یزد را در قالب طرح اکرام ایتام و محسنین بر عهده ‌دارند.

وی با بیان اهمیت یتیم‌ نوازی و رسیدگی به امور ایتام، افزود: دین مبین اسلام مسئله ایتام را به عنوان یک موضوع اساسی و مهم مطرح کرده و مسلمانان را به رسیدگی همه ‌جانبه به امور ایتام در زمینه‌های مختلف اقتصادی، عاطفی، آموزشی و تربیتی سفارش کرده است.

معاون کمیته امداد استان افزود: هم‌اکنون هشت هزار و 400 نیکوکار یزدی حمایت هزار و 434 یتیم تحت حمایت را در قالب طرح اکرام و شش هزار و 632 نیکوکار نیز حمایت دو هزار و 354 فرزند نیازمند غیر یتیم را در قالب طرح محسنین عهده‌دار هستند.

وی بابیان این که حامیان نیکوکار چهار میلیارد و 500 میلیون تومان طی شش‌ماهه نخست امسال به ایتام و فرزندان محسنین کمک کرده‌اند، گفت: دو میلیارد و 688 میلیون تومان از کمک‌ها به ایتام تحت حمایت و یک میلیارد و 812 میلیون تومان به فرزندان نیازمند غیر یتیم تحت حمایت کمک شد.

مشعل ‎ چی با بیان این که کمک‌های اهدایی برای رفع نیازهای تحصیلی، معیشتی، مسکن، و درمان ایتام و محسنین هزینه می‌شود، افزود: طرح اکرام ایتام و محسنین از جمله طرح‌های حوزه مشارکت‌های مردمی این نهاد است که بر اساس آن خیران می‌توانند با پرداخت حداقل50 هزار تومان به صورت ماهیانه، حمایت مادی و معنوی یک یا چند یتیم و فرزند نیازمند غیر یتیم را به عنوان فرزندان معنوی خود عهده‌دار شوند.

وی با بیان این که ۹۷ درصد از کمک‌های نقدی نیکوکاران یزدی در طرح اکرام و محسنین در سال ۹۶ به صورت الکترونیکی بوده است، گفت: سال گذشته حامیان نیکوکار حدود ۹ میلیارد تومان به فرزندان معنوی خود در قالب طرح اکرام ایتام و محسنین کمک کرده‌اند.

مشعل ‎ چی یادآور شد: بخش نیکوکاری نرم‌افزارهای کاربردی تلفن همراه، کد دستوری # ۰۳۵*۸۸۷۷* تلفن همراه، سامانه نیکوکاری(تلفن رایگان) ۰۹۶۸۸۷۷ از جمله روش‌های نوین کمیته امداد برای پرداخت آسان و سریع کمک‌های مردمی است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار