مدیر حج و زیارت:
یزد - ایرنا - مدیر حج و زیارت یزد با یادآوری استقرار اعضای کنسولگری عراق در این شهر گفت: تاکنون 32 هزار و 326 فقره روادید برای زائران استان برای شرکت در پیاده‌روی اربعین حسینی( هشتم آبان ماه) در این کشور صادرشده است.
کد خبر: ۶۷۱۱۰۸
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۲ 22 October 2018

علی‌اصغر شریفی زارچی بابیان اینکه امروز نیز یک هزار و 827 روادید برای زائران صادر می‌شود، افزود: صدور روادید، انفرادی است اما توصیه می‌شود، زائران کاروانی ثبت‌نام کنند.
وی ادامه داد: تاکنون 35 هزار و 200 نفر در قالب 19 هزار و 785 گروه در استان از طریق سامانه سماح (samah.haj.ir) یا دفاتر خدمات زیارتی برای حضور در پیاده‌روی عظیم اربعین حسینی ثبت‌نام کرده‌اند.
این مسئول با یادآوری اینکه هزینه ثبت‌نام سفر زائران اربعین به عراق پس از کاهش قیمت دلار، 2 میلیون و 348 هزار و 880 ریال تعیین شد، گفت: افرادی که پیش از کاهش هزینه‌ها، نام‌نویسی کرده بودند در فرایند ثبت‌نام و بررسی‌ها، به‌حساب آنان واریز می‌شود.
شریفی زارچی ادامه داد: هزینه سفر اربعین پیش‌تر سه میلیون و 777 هزار ریال و شامل هزینه‌های صدور ویزا، بیمه، هلال‌احمر و کارگزاری‌ها اعلام‌شده بود.
وی از فعالیت 62 دفتر زیارتی برای ثبت‌نام حضوری علاقه‌مندان خبر داد و افزود: افرادی که گروهی ثبت‌نام می‌کنند، نفر اول سرگروه محسوب می‌شود و پیامک و اطلاعاتی که باید اطلاع‌رسانی شود به وی ارسال می‌شود.
مدیر حج و زیارت یزد تصریح کرد: گذرنامه زائران از زمان اعزام باید حداقل 6ماه اعتبار داشته باشد.
وی یادآور شد: در سال 1396، 29 هزار زائر از استان روادید سفر برای حضور در پیاده‌روی اربعین در عراق دریافت کرده بودند.
بیستم ماه صفر برابر هشتم آبان ماه 1397، چهلمین روز شهادت امام حسین (ع) و 72 نفر از یاران باوفای آن حضرت در روز عاشورا (دهم) محرم سال 61 هجری قمری است که نزد شیعیان به اربعین حسینی معروف شد.
سال گذشته حدود 20 میلیون نفر از کشورهای مختلف جهان خصوصاً مسلمانان در گردهمایی بزرگ عاشقان خاندان عصمت و طهارت در عراق شرکت کرده بودند.
استان یزد بر پایه سرشماری آبان سال 1395، یک‌میلیون و 138هزار نفر جمعیت دارد که 85 درصد در 21 شهر و بقیه در روستاها و آبادی‌ها و مناطق عشایری زندگی می‌کنند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار