معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعي فرماندار میبد با اشاره به حضور ارزيابان يونسكو در ميبد طي روزهاي پنجم و ششم آبان ماه، ابراز اميدواري كرد كه نتيجه اين بررسي كه مي‌تواند ثبت جهاني زيلوي ميبد باشد تا 2.5 ماه ديگر اعلام شود.
کد خبر: ۶۷۱۵۷۲
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۵ 23 October 2018

«علیرضا ابوالحسنی» زیلوی میبد را یکی از بافته‌های منحصر به فرد ايران‌زمين خواند و گفت:اين دست‌بافت از کهن‌ ترین صنایع دستی استان يزد نيز محسوب مي‌شود که با قدمت تاریخی و کهن، ریشه در این آب وخاک دارد و با دستان پینه بسته‌ي مردمان این دیار همچنان بر سر دارها نقش‌آفرینی می‌کند.

وي با اشاره به این که زیلوی میبد دارای نفش و نگاره‌های خاصی است که درهیچ کجاي کشور به این چنین ظرافت و حساسیتی بافته نمی‌شود، ابراز اميدواري كرد كه با همکاری همه مردم و مسئولان، میبد به عنوان شهر جهانی زیلو انتخاب و معرفی شود.

ابوالحسني افزود: هرچند زیلوی میبد در مقطعي به فراموشی سپرده شده بود ولي چندسالی است كه به همت مسئولان شهرستان احیا و فعال شده و قرار است در روزهاي پنجم و ششم آبان ماه در دستور کار ارزیابان یونسکو قرار گیرد.

به گفته‌ي وي، ارزیابان یونسکو با حضور در شهرستان ميبد و جمع‌آوری و ارزیابی مستندات، نتيجه بررسي خود را تا 2.5 ماه ديگر اعلام خواهند کرد.

معاون فرماندار ميبد در مورد ثبت جهانی زیلو ابراز خرسندي کرد و گفت: روند ثبت جهانی زیلو، یک روند رو به رشد ارزیابی می‌شود چرا كه هر اقدامی که زیلوي میبد را به ثبت جهانی برساند، انجام گرفته و با شعار «همه با هم، میبد را جهانی می‌کنیم» برای تحقق اين ثبت جهانی در تلاش و تکاپو هستیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار