رئیس پارک علم و فناوری یزد خبر داد
رئیس پارک علم و فناوری یزد با اشاره به اینکه پارک علم و فناوری یزد، جزء سه پارک برتر کشور محسوب می‌شود، گفت: در پارک علم و فناوری یزد 260 شرکت مستقر بوده و فعالیت می‌کنند.
کد خبر: ۶۷۵۷۷۶
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۴ 03 November 2018

داریوش سراجیان پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت سالروز مبارزه با استکبار جهانی و روز ۱۳ آبان، گفت: قطعاً واضح و روشن است که امروز در عرصه مبارزه با استکبار جهانی و با تمرکز بر حوزه اقتصادی نقش و جایگاه اقتصاد دانش‌بنیان و مقاوم ساختن اقتصاد کشور با تکیه‌بر حوزه علم و فناوری نقش برجسته‌ای است.

وی با اشاره به اینکه مقاوم ساختن اقتصاد کشور با تکیه‌بر حوزه علم و فناوری مورد تأکید مقام معظم رهبری و دولت نیز آن را جزء اولویت‌های خود قرار داده است، افزود: ان‌شاءالله با همگرایی و همراهی همه این نقش به‌خوبی ایفا و تجربه در دنیا نشان داده چنانچه بنا را بر توسعه و اقتصاد بگذاریم، مسلماً این توسعه مقاوم پویا خواهد شد.

رئیس پارک علم و فناوری یزد بابیان اینکه ۲۶۰ شرکت در مجموعه پارک علم و فناوری مستقر هستند، تصریح کرد: ۷۰۰ موسسه و هسته موردحمایت پارک علم و فناوری یزد قرارگرفته و خوشبختانه عملکرد مجموعه به‌ویژه در حوزه بین‌الملل و صادرات فناوری قابل‌قبول است.

سراجیان موضوع نخبه پروری یزد را موضوع مهمی دانست و اظهار داشت: وظیفه ما این است که زمینه و بستر فعالیت نخبگان را فراهم کنیم و بستر را برای فعالیت بخش خصوصی فراهم و با به وجود آمدن کارآفرینی قطعاً می‌تواند باعث استخدام نیروی انسانی شود.

این مقام مسئول ابراز داشت: تحریم می‌تواند در مباحث صنعت و اقتصاد تأثیرگذار باشد؛ اما با تلاش خود از طریق حوزه ارتباطات و فناوری آثار تحریم را کاهش می‌دهیم و بردانش داخلی تکیه و امیدواریم وابستگی به منافع دیگران کاهش پیدا کند.

وی میزان صادرات در یک سال گذشته را ۲۹۲ هزار و ۳۰۰ دلار دانست و اذعان داشت: با توجه به اقدامات مثبت و منفی، تحریم‌ها بلافاصله اثر خود را نمی‌گذارد و زمان می‌برد؛ اما سعی کرده‌ایم با توجه به مزیت‌ها و چالش‌ها جهت‌گیری‌های تخصصی را تعیین و در مواردی به‌مانند آب، مرکز توسعه فناوری آب در بخش‌های مختلف به فعالیت می‌پردازد.

رئیس پارک علم و فناوری یزد با اشاره به اینکه پارک علم و فناوری یزد در کشور جزء سه پاک برتر در کشور محسوب می‌شود، یادآور شد: مأموریت اصلی مراکز رشد در پارک علم و فناوری یزد را حمایت مزایده‌های استارت‌آپ‌ها است و استارت‌آپ‌ها مخاطب مراکز رشد و فناوری هستند.

سراجیان مهم‌ترین دستاوردهای پارک علم و فناوری یزد را حمایت از ایجاد رشد و توسعه بیش از ۸۵۱ هسته و موسسه فناور، ایجاد اشتغال پایدار حداقل هزار و ۵۰۰ نفر از نخبگان و فارغ‌التحصیلان کارآفرین استان، ایجاد اولین صندوق پژوهش و فناوری کشور در سال ۸۳ باهدف ارائه انواع خدمات و تسهیلات برشمرد.

این مقام مسئول برنامه‌ها و اقدامات اساسی آتی پارک علم فناوری را توسعه پردیس‌های فناوری و مراکز نوآوری دانشگاهی، توسعه TRDC های تخصصی و شتاب‌دهنده‌های فناوری در سایر حوزه‌های دارای مزیت، جذب واحدهای D&R شرکت‌های پیشروی استانی ملی جهت استقرار در فضای طرح جامع پارک، برگزاری نمایشگاه‌های فیزیکی/مجازی با محوریت پردیس‌ها، ایجاد موزه علم و فناوری با همکاری شهرداری، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و دانشگاه‌های استان یزد دانست.

وی توسعه مراکز مبادلات فناوری، اخذ نمایندگی WANA و میزبانی حداقل یک دوره اجلاس IASP، جذب حداقل یک شرکت بین‌المللی جهت سرمایه‌گذاری در پارک از طریق همکاری با سایر پارک‌های فناوری دنیا، توسعه جشنواره ملی ایده‌های برتر و مسابقات ابتکارات و نوآوری دانش‌آموزی به سطح بین‌المللی، توسعه برنامه آموزش رؤسای پارک‌های علم و فناوری کشور به پارک‌های فناوری منطقه با همکاری STPIA را از دیگر برنامه‌ها و اقدامات نام برد.

رئیس پارک علم و فناوری یزد در پایان ایجاد مرکز ملی بهینه کاوی شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور باهدف رصد و سیاست‌گذاری در حوزه مؤسسات فناور، ایجاد دبیرخانه جایزه ملی شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور، ایجاد مرکز آموزش عالی آزاد پارک علم و فناوری یزد YBS(طراحی و استقرار نظام XRM سیستم یکپارچه ارتباط با ذینفعان، جذب منابع سرمایه‌گذاری خارجی و فعال‌سازی انجمن توسعه فناوریان استان را از دیگر اقدامات دانست.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار