همزمان با افزایش صادرات غیرنفتی،
مدیرکل راه‌آهن یزد گفت: نخستین محموله صادرات کاشی از این استان با استفاده از زیرساخت‌ها و امکانات خطوط ریلی به بندر امیرآباد مازندران برای ارسال به قزاقستان در چارچوب تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی، کاهش میزان مصرف سوخت و نیز ترافیک راه‌های زمینی بارگیری شد.
کد خبر: ۶۷۵۷۸۳
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۹ 03 November 2018

سید مصطفی داودی وزن این محموله را یک هزار و 155 تن ذکر کرد که با استفاده از 21 واگن مسقف بارگیری و ارسال شد.
وی افزود: طبق مذاکره با صاحبان کالا، در آینده نزدیک 21 واگن محموله کاشی به وزن یک هزار و 300 تن برای صادرات به خارج کشور به بندر امیرآباد بهشهر بارگیری می‌شود .
مدیرکل راه‌آهن یزد تصریح کرد: این استان ، قطب تولید سرامیک و کاشی کشور است، برنامه‌هایی برای جذب و حمل بار با استفاده از ناوگان ریلی پیش‌بینی شد.
مهرماه سال 1397 نیز برای نخستین بار یک هزار تن میلگرد تولید فولاد استان یزد از ایستگاه راه‌آهن مبارکه بافق برای صادرات به ترکیه به مقصد تبریز بارگیری شد.
همچنین 262 تن بار میلگرد فولاد سرمد ابرکوه در بندر خشک پیشگامان و با همکاری راه‌آهن یزد و شرکت ترکیب حمل‌ونقل به مقصد تبریز به‌منظور ساخت بیمارستان یک هزار تختخوابی حمل شده است.
راه‌آهن یزد با سهم 37 درصد حمل‌ونقل بار ایران در 18 سال گذشته در جایگاه نخست قرار داشته است .
بیش از 80 درصد مواد معدنی و افزون بر 70 درصد بارهای ترانزیتی کشور از این استان عبور می‌کند .
11 میلیون و 154 هزار تن مواد معدنی ، کنستانتره و سایر محموله‌ها در 6ماه اول سال 1397 در راه‌آهن استان بارگیری و تخلیه شد که این عدد نسبت به مدت مشابه سال قبل 7.6 درصد افزایش دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار