رئیس کمیسیون شهر هوشمند شورای شهر یزد:
رئیس کمیسیون شهر هوشمند با اشاره به اینکه مردم قرار نیست از شنیدن پاسخ درست ما را سرزنش کنند، گفت: اولویت قرار دادن فرهنگ پاسخگویی باید در برنامه شهرداری یزد قرار گیرد.
کد خبر: ۶۷۶۰۰۵
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۴ 04 November 2018

حمیدرضا قمی در یک‌صد و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به اینکه کنفرانس بین‌المللی برق و کامپیوتر که با محوریت دانشگاه یزد در اردیبهشت سال آینده برگزار می‌شود، گفت: برای اولین بار موضوع شهر هوشمند گوشه‌ای از آن کنفرانس دیده می‌شود و یکی از آن پنل‌ها به شهر هوشمند اختصاص داده می‌شود.

وی از برگزاری نمایشگاه کامپیوتر فناوری اطلاعات و ارتباطات که در یزد هرساله برگزار می‌شود و سیزدهمین دوره آن در دی‌ماه سال جاری برگزار می‌شود، خبر داد و افزود: سازمان فاوا و مرکز خلاقیت‌ها به‌صورت جدی و قوی در آن نمایشگاه دستاورد خود را ارائه و فرصتی را برای جذب ایده‌ها در حوزه مدیریت شهری و شهر هوشمند فراهم کنند.

رئیس کمیسیون شهر هوشمند یکی از برنامه‌ها و محورهای شورای پنجم را شفاف‌سازی و مشارکت‌جویی مردم در حوزه تصمیم دانست و تصریح کرد: اقداماتی ازجمله پخش مستقیم مذاکرات شوراها، ایجاد سایت شفافیت و قرار دادن اطلاعات بر روی آن، طرح تفصیلی، نقشه طرح جامع تفصیلی و برنامه شهربین از همان اول شروع‌شده است.

قمی ضلع مهم این موضوع را مشارکت مردم و محتوا برشمرد و اظهار داشت: این شفافیت بدون تقویت نهضت پاسخگویی به‌هیچ‌عنوان عملی نیست و ما یک سری ابزاری تهیه می‌کنیم که فرصتی را می‌تواند از آن به‌خوبی استفاده شود و با بی‌ پاسخگویی و با بی‌توجهی ممکن است از بین می‌رود.

این مقام مسئول ابراز داشت: در یک هفته ۱۳ مورد گزارش به برنامه شهربین گزارش‌شده؛ اما یک مورد پاسخگویی از مدیران مربوطه در حوزه شهرداری نبوده است و به‌مانند برنامه شهربین در حوزه ۱۳۷ قبلاً این مورد را داشته‌ایم.

وی ادامه داد: یک فرهنگ پاسخگویی و یا یک حلقه گمشده در این وسط وجود دارد که ارتباط بین مردم و حوزه مدیران قطع‌شده و الزاماً مردم انتظار ندارند که به آن‌ها پاسخ داده شود که کار آن‌ها انجام شود؛ اما یک پاسخ قانع‌کننده که این کار شدنی نیست و یا بودجه‌ای نداریم و این کار در برنامه‌ریزی است به مردم داده شود و اینکه ما هیچ پاسخی به مردم ندهیم و در برنامه کاری وجود نداشته باشد که پاسخ به مردم دهیم، یک فاجعه بزرگ است.

رئیس کمیسیون شهر هوشمند بابیان اینکه قرار بود تا کمیته‌ای تشکیل‌شده تا بر محتوای شهربین کار شود، اذعان داشت: این کمیته تشکیل نشده و متأسفانه یکی از وظایف روابط عمومی این است که پیگیر مطالبات مردم باشد.

قمی با اشاره به اینکه مردم قرار نیست از شنیدن پاسخ درست ما را سرزنش کنند، یادآور شد: مردم از بی‌توجهی ما را سرزنش می‌کنند و این حق مردم است و تقویت و در اولویت قرار دادن فرهنگ پاسخگویی باید در برنامه شهرداری یزد قرار گیرد و چنانچه شهردار جدید نتواند این قول را به ما دهد، انصافاً بنده به آن رأی نخواهم داد.

این مقام مسئول بحث شفافیت را بحث گسترده‌ای دانست و تصریح کرد: ما در نقطه صفر آن‌که همان پاسخگویی به مردم است، مانده‌ایم و در حوزه شفافیت به حدی قوانین ما در حوزه شهرسازی پیچیده و سردرگم است که ما می‌توانیم برای یک موضوع چند رأی مختلف از کمیسیون ماده ۱۰۰ داشته باشیم.

رئیس کمیسیون شهر هوشمند در پایان خاطرنشان کرد: قوانین را برای حوزه شهرداری شفاف و به‌روز کنیم و قوانین را مردم بدانند و شفافیت یعنی اینکه مردم بتوانند به‌راحتی برای یک ساختمان ساده تصمیم بگیرند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار