رئیس اداره بهزیستی میبد گفت: این نهاد در اجرای رسالت های خود در حوزه تامین اشتغال و توانمندسازی بانوان سرپرست خانوار شهرستان، از سال 89 اقدام به برگزاری آموزش زیلوبافی به آنها کرده است.
کد خبر: ۶۷۶۰۴۷
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۹ 04 November 2018

سید محسن فلاح در حاشیه دیدار با بافندگان یکی از کارگاه های زیلو بافی شهرستان ، افزود : با پیگیری های انجام شده ، 20 زن سرپرست خانوار که مشتاق یادگیری آموزش زیلو بافی بودند ، با همکاری جهاد دانشگاهی، این هنر به آنها آموزش داده شد و به دنبال آن یک کارگاه زیلوبافی در شهر میبد و یک کارگاه دیگر در ندوشن تاسیس شد.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون در این کارگاه هفت نفر زن فعالیت دارند، اظهار داشت : در حال حاضر 20 نفر هم بازتوان شدند و در خانه های خود به بافت زیلو مشغول هستند.
فلاح تصریح کرد : با توجه به نظارت خوبی که انجام می شود، آنچه توسط بانوان که بیشتتر پادری و سجاده است تولید و به بازار عرضه می شود و فروش خوبی هم دارد.
این مسئول اظهار امیدواری کرد: با رویکردی که دولت و سازمان بهزیستی دارد ، افراد بیشتری از مددجویان درگیر این حرفه شوند و بتوانند با ثبت جهانی زیلو درآمد خوبی از این راه کسب و امرار معاش کنند.
وی در ادامه رسیدگی به مشکلات زیلوبافان با توجه به سختی کار و بیمه این افراد را خواستار شد.
هم اکنون 33 نفر از زنان سرپرست خانوار در شهرستان میبد به زیلو بافی اشتغال دارند.
زیلوبافی در شهر میبد سابقه‌ای دیرینه دارد، برخی سابقه آن را به قرن هشتم هـ . ق و دوره مظفریان نسبت می‌دهند.
در صورت ثبت جهانی زیلوی میبد، این شهر در ردیف کشورهای جهانی قرار می‌گیرد، صادرات زیلوی آن رونق می‌یابد و درآمد خوبی عاید زیلوبافان می‌شود.
مرکز شهرستان 100 هزارنفری میبد در 50 کیلومتری شمال غرب شهر یزد قرار دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار