مدیرکل آموزش و پرورش یزد:
مدیرکل آموزش و پرورش یزد با اشاره به ضرورت ساماندهی محل اسکان اتباع خارجی در استان گفت: آموزش اتباع خارجی اثرات مثبت حضور مهاجرین در استان یزد را افزایش می‌دهد.
کد خبر: ۶۷۶۱۰۲
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۲ 07 November 2018

به گزارش تابناک یزد، «عباسعلی دانافر» در نشست هم اندیشی معتمدین محلات یزد که با موضوع اقامت اتباع خارجی در بافت جهانی برگزار شد، اظهار کرد: بحث مهاجرت پدیده ای جهانی است و تمام کشورهای جهان با آن مواجه هستند.

وی مدیریت و ساماندهی به موقع را یکی از ضرورت‌های اجرایی در بحث ساماندهی اتباع خارجی دانست و افزود: با توجه به این‌که حضور اتباع خارجی در استان یزد هم نکته مثبت دارد و هم منفی، مدیریت حضور و بکارگیری کارشناسی اثرات مثبت حضور مهاجرین در استان را افزایش می‌دهد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد گمنام بودن مهاجرین خارجی غیرمجاز را یکی از معضلات جدی در حوزه ساماندهی و مدیریت اتباع خارجی افغانستانی دانست و در مورد انتقاد حضور دانش‌آموزان افغانستانی در مدارس یزد، گفت: ارائه خدمات آموزشی اداره کل آموزش و پرورش به اتباع خارجی در کنار خدماتی نظیر اشتغال و اسکان ارائه می شود و بر اساس قانون تا زمانی که خانواده‌ مهاجر ایرانی و غیر ایرانی در استان زندگی کند این اداره کل خود را موظف به ارائه خدمات آموزش به فرزندان آن خانواده می داند.

دانافر در پایان با بیان این‌که اسکان اتباع خارجی باید در استان ساماندهی شود، تصریح کرد: مقام معظم رهبری در ابلاغی رسمی به تمام سیستم آموزشی کشور فرمودند حتی فرزندان مهاجرین غیرقانونی هم باید از خدمات آموزشی آموزش و پرورش بهره‌مند شوند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار