«فربد یداللهی» از اساتید مطرح موسیقی ایران و خالق ریتم صلح در تنبک نوازی از قول مساعد برای برگزاری دومین جشنواره تنبک نوازی ریتم صلح کشور در استان یزد و به میزبانی شهرستان اردکان خبر داد.
کد خبر: ۶۷۶۱۳۶
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۲ 04 November 2018

این هنرمند برجسته کشورمان گفت: نوازندگان تنبک و ریتم اردکان و میبد نسبت به سه سال گذشته پیشرفت شگرفی داشته ‎ اند و به نحو بسیار مطلوبی حرکت رو به جلو خود را ادامه داده ‎ اند.

وی درک ریتم بالا و فهیم بودن هنرجویان موسیقی اردکان در ریتم صلح را بسیار تعجب برانگیز خواند و افزود: پیشرفت نوازندگان تنبک در اردکان حاصل تلاش و پیگیری اساتید موفق این شهرستان به ویژه «محمدعلی عصارزاده» به شمار می‌رود که در برخی مواقع بنده تعجب می کنم که چگونه ریزترین نکات کتاب‌های من را هنرجویان اینجا در حال اجرا به خوبی می‏نوازند.

این استاد بنام سازهای کوبه‌ای توجه به علاقه بانوان در حوزه هنر موسیقی را بسیار بااهمیت خواند و گفت: خوشبختانه بانوان موفقی در این حوزه وارد شده و به نتایج خوبی هم رسیده‌اند که مطمئنا با توجه به فضای موجود قابلیت پیشرفت روزافزون آنان نیز وجود دارد.

یداللهی افزود: اردکان به عنوان یکی از شهرستان‏های موفق کشور در زمینه نوازندگی تنبک به زودی به مراتب بهتر از مرکز استان پیشرفت خواهند کرد هر چند که شهرستان میبد نیز در کنار اردکان با وجود هنرجویان فعال این حوزه به موفقیت ‎ هایی دست یافته است.

وی با اشاره به بافت تاریخی چشم‌نواز یزد و شهرستان‏های آن، تصریح کرد: بهترین جشنواره‌های موسیقی را می‌توان در شهرهای یزد از جمله اردکان ترتیب داد و زمینه حضور بزرگان موسیقی را در این جشنواره‎‎ها فراهم کرد.

وی با تقدیر از نماینده مردم اردکان به عنوان یک نماینده هنردوست به قول مساعد وی در زمینه برگزاری دومین جشنواره ریتم صلح کشور و اولین جشنواره استان یزد در اردکان اشاره کرد.

یدالهی خاطرنشان کرد: برگزاری چنین جشنواره‌هایی عاملی برای انگیزه علاقه‌مندان به این حوزه خواهد بود و البته حمایت مسئولان شهرستان و استان یزد را نیز می‌طلبد.

این استاد موسیقی به بازتاب‌های متعددی در برگزاری جشنواره ‎ های موسیقی و اجراهای گروهی موسیقیدانان کشور و جهان اشاره کرد و گفت: اجراهای گروهی موسیقیدانانی مثل یانی که در اماکن تاریخی کشورهایی چون یونان، هند و چین نیز انجام شد، بازخوردهای جهانی داشت و چه بسا که ما نیز بتوانیم ظرفیت‌هایمان در زمینه موسیقی و گردشگری به صورت وسیع‏تر بویژه در ساز اصیل ایرانی مثل تنبک به جهانیان نشان دهیم.

وی با اشاره به اینکه کتاب آموزش تنبک وی از سوی دانشگاه‌های سه کشور جهان از چند ماه گذشته برای تدریس به یونسکو نیز معرفی شده است، اعلام کرد: مقدمات معرفی کتاب بنده به عنوان یک منبع آموزش رسمی موسیقی تنبک و پایه یک موسیقی ایرانی از سوی نمایندگان چند کشور در حال آماده سازی است که امیدوارم بعد از تصویربرداری و ارائه، به زودی بعنوان یکی از افتخارات کشور در یونسکو به ثبت برسد.

یداللهی در پایان افزود: در مسیر پرفراز و نشیب معرفی موسیقی ایرانی به جهانیان، نیازمند به همراهی دیگر اساتید این عرصه در همه رشته‏ها هستیم تا بتوانیم ایران را در ثبت آثار موسیقی و سازهای ایرانی موفق ‎ تر از پیش سازیم و من نیز دست یاری را بیش از پیش سوی اساتید خودم و دیگر صاحبان آثار موسیقی دراز می ‎ کنم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار