معاون استانداری یزد:
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد با تأکید بر لزوم داشتن برنامه روشن درباره اتباع خارجی در کشور گفت: ظرفیت پذیرش شهروندان بیگانه در یزد پنج درصد جمعیت استان است.
کد خبر: ۶۷۶۱۳۹
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۲ 04 November 2018

محمدعلی طالبی شنبه‌شب در نشست با معتمدان محلات شهرستان یزد افزود: امروزه با واقعیتی مواجه هستیم که بسیاری از اتباع خارجی به دلیل سال‌ها حضور در جامعه ایرانی، هیچ تصویری از کشور خود در ذهن ندارند و باید این واقعیت را پذیرفت.
وی با تبیین اقدام‌های انجام‌شده در چهار سال گذشته درباره اتباع خارجی باهدف کاهش مشکلات و تبعات موجود در استان ادامه داد: برای ساماندهی مناسب این موضوع باید مردم هم به کمک دولت بیایند.
وی تصریح کرد: برای مثال تعداد زیادی از اتباع غیرمجاز به همراه خانواده‌های خود در گلخانه‌ها سکونت دارند و به فعالیت می‌پردازند یا مردم به‌راحتی خانه‌های خود را به آنان اجاره می‌دهند که این مسأله مشکل‌ساز است.
معاون استاندار یزد بابیان اینکه درباره ورود اتباع خارجی غیرمجاز از مرز پاکستان مشکلاتی وجود دارد، اظهار داشت: این افراد فاصله مرز تا پاسگاه شهید مدنی مهریز در استان یزد را به‌راحتی طی می‌کنند.
طالبی بابیان اینکه از مجموع 10 شهرستان استان ، حضور اتباع خارجی در بافق، بهاباد و خاتم ممنوع است، افزود: معتمدان محلی نقش مهمی در آگاه کردن مردم از تبعات حضور اتباع غیرمجاز در مناطق مختلف و همفکری با مسئولان برای کاهش مشکلات موجود دارند.
همچنین نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این منطقه در حالی ظرفیت پذیرش 50 هزار نفر اتباع خارجی را دارد که گفته می‌شود حدود 130 هزار نفر از آنان در استان سکونت دارند.
سید ابوالفضل موسوی بیوکی بابیان اینکه وزیر کشور نیز به سهم پنج درصد یزد از مجموع جمعیت خود برای پذیرش اتباع خارجی اذعان کرد، افزود: همه دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط باید در خصوص حضور اتباع خارجی دارای مجوز در استان تأکید و برنامه‌ریزی کنند.
رضا زارع زاده مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری یزد نیز گفت: در چهار سال اخیر 120 هزار نفر اتباع خارجی غیرمجاز در استان دستگیر و از مرز ایران خارج شدند.
عباسعلی دانا فر مدیرکل آموزش‌وپرورش استان یزد هم با یادآوری دستور رهبر معظم انقلاب مبنی بر فراهم کردن زمینه تحصیل فرزندان اتباع خارجی در مدارس اظهار داشت: حدود 15 هزار دانش‌آموز افغان در مدارس استان تحصیل می‌کنند.
مصطفی فاطمی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان هم با تأکید بر اینکه بافت تاریخ یزد بر اساس هویت بومی مردم یزد بناشده و باید به همین شکل باقی بماند، اظهار داشت: بسیاری از مسائل و مشکلات بافت تاریخی با همکاری و تعامل مردم ساکن در این مناطق رفع می‌شود.
در این نشست که در فرمانداری یزد برگزار شد، معتمدان محله‌های مختلف شهرستان دیدگاه‌های خود درباره حضور اتباع خارجی غیرمجاز در روستاها و محله‌های مرکز استان بیان کردند.
استان یزد یک‌میلیون 138 هزار نفر جمعیت دارد که از این تعداد، افزون بر 600 هزار نفر در شهرستان یزد شامل 2 بخش مرکزی و زارچ با شهرهای یزد، شاهدیه و دهستان‌های فجر، فهرج، اله آباد و محمدآباد ساکن هستند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار