مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد با اشاره به ظرفیت های گردشگری و زیست محیطی استان از برگزاری جشنواره انار در شهرستان تفت خبر داد.
کد خبر: ۶۷۷۹۳۴
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۴ 10 November 2018

«سیدمصطفی فاطمی»  با بیان این‌که جشنواره انار فرصت مناسبی برای توسعه گردشگری استان یزد است، اظهار کرد: رویدادهایی مانند جشنواره‌های میوه در شهرستان‌های مختلف استان راهکار موثری برای معرفی انواع خوراکی‌ها، فرهنگ، توانمندی ‎ ها، صنایع دستی و جاذبه‌های گردشگری هر شهرستان و در نهایت استان است .

وی با بیان این‌که جشنواره انار در شهرستان‌های یزد، میبد و مهریز نیز برگزار می‌شود، افزود: این جشنواره در این شهرستان‌ها به صورت انار چینی در باغات برگزار می شود و مورد دید عموم به ویژه گردشگران قرار خواهد گرفت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت: تورهای گردشگری همزمان با برگزاری جشنواره انار استان یزد در شهرستان‌های میبد، مهریزو تفت تقسیم می‌شوند .

فاطمی تصریح کرد: شهرستان‌های بافق، مهریز، مراغه، مروست نیز به ترتیب جشنواره‌های خرما، گلابگیری، زردآلو و انگور دارند که در راستای توسعه گردشگری استان، برگزاری این جشنواره‌ها نیز باید افزایش پیدا کند .

«جواد ملانوری» دبیر جشنواره انار شهرستان تفت نیز گفت: این جشنواره از 23 تا 25 آبان ماه در باغ صدری تفت برگزار می شود.

وی افزود: در کنار این جشنواره شاهد برگزاری جشنواره عکس انار و معرفی سه اثر برگزیده، فرآورده‌های انار و بازار صنایع دستی و خواهیم بود .

دبیر جشنواره انار شهرستان تفت ادامه داد: انواع محصولات مرتبط با انار مانند لواشک‌ها و رب انار، آش انار و سایر خوراکی‌های مربوط به انار در این بازار برای مردم به ویژه جوانان معرفی می‌شود .

این مسئول در مورد بازار صنایع دستی این محصول نیز تصریح کرد: این جشنواره موقعیتی برای معرفی انواع صنایع دستی استان به ویژه شهرستان تفت است .

وی با بیان این که انار «گِل» تفت و انار سفید آن ثبت ملی شده است، گفت: شهرستان تفت با عنوان انار آن شناخته می‌شود و این دو انار خاص تفت، از نظر کیفیت و دوام و ماندگاری در کشور شاخص هستند .

این مسئول با اشاره به تاثیر این جشنواره در رونق گردشگری این شهرستان خاطرنشان کرد: این جشنواره منجر به حضور بیشتر افراد به ویژه گردشگران در تفت و شناسایی این شهرستان خواهد شد .

ملانوری در پایان با بیان این ‎ که مشکلاتی مانند خشک سالی و آفت انار تفت را تهدید می‌کند، تاکید کرد: به بهانه این جشنواره و حضور و توجه مسئولان امیدواریم مشکلات موجود نیز به زودی مرتفع شود .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار