استاندار يزد:
استاندار يزد در پيامي با گراميداشت هفته و روز كتاب و كتابخواني بر اهميت ترويج فرهنگ كتابخواني و دوستي با كتاب به عنوان احيا كننده تفكر در مسير بالندگي و سربلندي كشور تاكيد كرد.
کد خبر: ۶۷۹۸۸۰
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۲ 14 November 2018

«محمود زماني قمي» استاندار يزد در پيامي به مناسبت هفته و روز كتاب و كتابخواني به اهميت اين موضوع در مسير بالندگي و سربلندي كشور اشاره و تلاش فعالان اين عرصه را ارج نهاد.

متن كامل اين پيام كه با اين روايت حضرنت اميرالمومنين علي(ع) كه «هر كه با كتاب آرامش يابد، راحتي و آسايش از او سلب نمي‌گردد.» آغاز شده بدين شرح است؛

«كتاب دوست و پشتوانه هميشه همراه در باغ انديشه است و ميراث گرانب‌هاي قرن‌ها دانش و تجربه براي ساختن مسيري سرشار از بالندگي كه عزت و سربلندي پايدار و ماندگار را رقم مي‌زند.

بي گمان آن‌ها كه گام‌هاي بلند در وادي پيشرفت‌هاي گوناگون برداشته‌اند هرگز با كتاب و كتابخواني بيگانه نبوده‌اند و مطالعه به عنوان عنصر مهم و ضروري در جامعه‌اي پويا محسوب مي‌شود و بر اين مبنا در فضاي امروز كشور هر رويكردي كه به گسترش سطح آگاهي عمومي بينجامد و نيروي تفكر و قدرت درك را در مردم با استعداد ما تقويت كند حسنه و اقدامي بزرگ است.

استان يزد نيز با پشتوانه‌اي از تمدن غني و فرهنگ متعالي ديار عالمان بزرگ و نگرش هاي ماندگار در تاريخ جهان محسوب مي‌شود و دارالعلم عنواني بس شايسته براي يزد است، با تكيه بر اين داشته‌ها و توانمندي‌هاي نهفته در بخش‌هاي مختلف بايد براي ترويج هر چه بيشتر فرهنگ كتاب و كتابخواني به عنوان بهترين حافظ و احياء كننده تفكر و انديشه هاي والا از هيچ كوششي فرو گذار نكنيم.

با گراميداشت 24 آبان ماه روز كتاب و كتابخواني، تلاش و بلند همتي خادمين و مروجين فرهنگ كتابخواني، كتابداران، نويسندگان و تمام فعالان عرصه فرهنگ و هنر در جايگاه خالقان نگرش‌ها و پويش‌هاي ماندگار فردي و اجتماعي را ارج مي‌نهم و توفيق روز افزون همراهان هميشگي و مشتاقان اين عرصه را از درگاه خداوند متعال خواستارم.

اميد كه هر كدام به سهم خود راوي انديشه و مروج توسعه فرهنگ دوستي با كتاب و كتابخواني باشيم.»

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار