نماینده، ولی فقیه در بسیج سپاه ناحیه بافق مطرح کرد؛
نماینده، ولی فقیه در بسیج سپاه ناحیه بافق گفت: روابط اجتماعی سالم، نه تنها بر روی روان و روحیات شخص تاثیر گذار است، بلکه تاثیرات بسیاری نیز بر جامعه می‌گذارد.
کد خبر: ۶۸۰۰۷۲
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۰ 15 November 2018

حجت الاسلام دهستانی، نماینده، ولی فقیه در بسیج سپاه ناحیه بافق در نشست حلقه‌های صالحین در بافق با بیان اینکه روابط و ارتباطات اجتماعی سالم، بنیاد جامعه را می‌سازد، گفت: روابط اجتماعی، نه تنها بر روی روان و روحیات شخص تاثیر گذار است، بلکه تاثیرات بسیاری نیز بر جامعه می‌گذارد.

حجت الاسلام دهستانی افزود: هرچه شخصیت فرد قوی و استوارتر باشد، تاثیرات وی بر جامعه بیشتر خواهد بود و کاهش یا افزایش دایره نفوذ هر شخص بر جامعه ارتباط تنگاتنگی با خصوصیات و صفات او دارد.

دهستانی انسان را موجودی اجتماعی دانست و گفت : این حکمی است که همه بر آن اتفاق و اجماع دارند، هرچند که درباره علل و اسباب آن اختلاف دارند و اجتماعی بودن انسان مقتضی این است که روابط خود را با دیگری بشناسد و به درستی سامان دهد.

نماینده، ولی فقیه در سپاه بافق افزود: بخش بزرگی از احکام و قوانین عقلانی و آموزه‌های اخلاقی به حوزه رفتار اجتماعی و چگونگی ارتباطات بشری و ساماندهی آن، باز می گردد.

وی روابط سالم اجتماعی را به عنوان یک عامل رهایی از خسران و دست یابی به رستگاری در محور آموزه‌های قرآنی اسلام عنوان کرد که دین اسلام همواره به آن توجه داشته است .

دهستانی افزود: از نظر اسلام زندگی دنیوی، قرار گرفتن انسان در زیان و خسران مبین است که تنها با ایمان و انجام عمل صالح و دعوت و توصیه دیگران به این امر می‌توان از آن رهایی یافت بنابراین روابط سالم اجتماعی، به عنوان یک عامل رهایی از خسران و دست یابی به رستگاری در محور آموزه‌های قرآنی قرار می‌گیرد و معاشرت با دیگران از جایگاه مهم و اساسی در زندگی بشر برخوردار می‌شود.

نشست حلقه‌های صالحین بسیجیان پایگاه نبی اکرم (ص) شرکت سنگ آهن مرکزی بافق با موضوع معاشرت اجتماعی در مسجد فاطمیه آهنشهر برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار