رئیس شبکه بهداشت و درمان ابرکوه:
رئیس شبکه بهداشت و درمان ابرکوه گفت: طرح کانون سلامت محله به‌منظور ارائه آموزش و آگاهی به مردم در حوزه پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیر، با مشارکت مردم ابرکوه اجرا می‌شود.
کد خبر: ۶۸۰۰۷۵
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۳ 15 November 2018

 رئیس شبکه بهداشت و درمان این شهرستان در دیدار با اعضای شورای شهر ابرکوه، از اجرای طرح کانون سلامت محله خبر داد و گفت: بیمار نشدن، سالم ماندن و داشتن زندگی سالم و بانشاط برای مردم جامعه تنها در حیطه وظایف بخش بهداشت و درمان جامعه نیست.

عبدالحسین اکرمی تصریح کرد: امروزه ثابت شده است که حدود 75 درصد از سلامتی مردم در دست خودشان است که به مصرف مواد غذایی، آب‌وهوا، شرایط زندگی، وسیله نقلیه، محیط شاد و ... بستگی دارد.

اکرمی از رشد بیماری‌های غیر واگیر خبر داد و گفت: امروزه انواع سرطان‌ها، دیابت، صدمات ناشی از تصادفات جاده‌ای و شهری، بیماری‌های قلبی و ... در جامعه شایع شده که اکثراً قابلیت پیشگیری داشته به‌طوری‌که می‌توان جلوی آن را گرفت تا اصلاً فرد مبتلا نشود و یا حداقل در سنین جوانی رخ ندهد.

وی اذعان کرد: در همین راستا برای با ارائه آموزش‌های به‌روز و کافی و تغییر شرایط زندگی مردم در کنار رعایت همه جانب نکات بهداشتی، حجم بیماری‌های غیر واگیر را کاهش داد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ابرکوه، عنوان کرد: در همین راستا وزارت بهداشت و درمان در نظر دارد با اجرای طرح «کانون سلامت محله» به‌نوعی مردم را به حوزه مسائل سلامتی خودشان وارد کرده و با مشارکت آنان وضعیت سلامت جامعه را ارتقاء بخشد.

اکرمی با تأکید بر اینکه هدایت، کنترل و هزینه‌های طرح مذکور بر عهده وزارت بهداشت است، ابراز کرد: اگر مردم با نکات متعدد در حوزه پیشگیری آشنا شوند بهتر می‌توانند سلامتی خود را کنترل کنند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه کانون‌های سلامت محله، منعکس کننده مشکلات مردم به مراجع مربوطه است، آنان می‌توانند سایر مشکلات خود در حوزه روحی، روانی و ... را نیز مطرح کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار