با حضور پروفسور پاپلي يزدي؛
نشست تخصصی آب و کتاب با حضور پروفسور محمد حسین پاپلی یزدی، جمعی از مسئولین استان و علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی در کتابخانه عمومی جوادی یزد برگزار و آثاری فاخر در این حوزه معرفی و مورد بررسی قرار گرفت.
کد خبر: ۶۸۰۱۰۲
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۴ 15 November 2018

رقیه دوست فاطمی‌ها مدیرکل نهادکتابخانه‌های عمومی استان یزد گفت: اولین نشست تخصصی آب وکتاب به منظور آشتی وتلفیق کتاب وآب که یکی از مهم‌ترین امر در استان است با حضور پروفسور پاپلی یزدی محقق و نویسنده برجسته کشور برگزار شد.

دوست فاطمی‌ها به وجودبیش از ۲۰۰ کتاب درزمینه آب وقنات اشاره کردوافزود: ۲۴ کتاب استاد پاپلی یزدی در زمینه قنات است که با حضور خود پروفسور پاپلی یزدی مورد بررسی قرارگرفت.

پروفسور محمد حسین پاپلی یزدی گفت:گذشتگان ما در رویارویی با طبیعت کویری خلاقیت به خرج داده و شهر‌هایی متمدن از جمله یزد را در اطراف کویر به وجود آوردند و نکته قابل توجه اینکه در تمدن ایرانی هیچ فعالیتی به صورت فردی انجام نشده و همواره مشارکت جمعی پیشگام بوده است.

وی قنات را نمونه‌ای شگفت انگیز از خلاقیت، تعاون و هفکری دانست و بیان کرد:می توان با پیگیری‌های اداری و جذب مشارکت مردمی بخش کوچکی از بهای پرداختی قبوض آب را در مسیر نشر فرهنگ مطالعه و آگاهی بخشی نسبت به این موضوع جهت دهی کرد و یزد به پایلوت فرهنگ آب در کشور تبدیل شود.

در این برنامه که با گرامیداشت بیست و ششمین دوره هفته کتاب و با عنوان حال خوش خواندن همراه بود از تلاش پروفسور پاپلی یزدی در زمینه کتاب و کتابخوانی تجلیل شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار