نماینده حوزه انتخابیه مهریز در مجلس شورای اسلامی گفت: استقرار گمرک در بندرخشک این شهرستان بخاطر انجام امور صادراتی و وارداتی ضروری است و باید توسط مسئولان پیگیری شود.
کد خبر: ۶۸۰۱۰۵
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۰ 15 November 2018

 محمدرضا صباغیان در بازدید از این بندر با اشاره به اینکه کار ساخت گمرک در این مجموعه از مدت ها قبل آغاز شده بر تسریع آن تاکید کرد و افزود: راه اندازی گمرکر، مطالبه مهمی است که باید بیش از گذشته پیگیری شود.
وی با بیان اینکه بندر خشک نقش مهمی در اشتغال و توسعه منطقه دارد ادامه داد: ایجاد اشتغال مولد با مشارکت بخش خصوصی جزو برنامه های مهم دولت و مجلس است.
نماینده مردم شهرستان های مهریز، بافق، بهاباد، خاتم و ابرکوه در مجلس شورای اسلامی به اهمیت پیگیری طرح های اقتصادی و اشتغالزا در منطقه برای جذب جوانان و تولید به عنوان یک ضرورت تاکید نمود.
صباغیان گفت: رویکرد نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر ایجاد زمینه مناسب برای جلب سرمایه گذاران و همچنین ارتقای خدمات به مردم و مقابله با تهدید و تحریم اقتصادی دشمنان است.
همچنین فرماندار مهریز گفت: از طرح های بزرگ اشتغالزایی در این شهرستان که توسط بخش خصوصی و با پیگیری دولت و همراهی مردم انجام می شود بندر خشک است.
سید محمدرستگاری افزود: راه اندازی این بندر و گمرک در آن، نقش اساسی در اشتغال جوانان منطقه دارد و برای تسریع در انجام آن باید اقدام مناسب انجام شود.
عملیات ساخت نخستین بندر خشک تعاونی کشور در زمینی به مساحت 700 هکتار از سال 1390 آغاز شده و هم اکنون همه زیرساخت های آن انجام شده است.
این بندر با مشارکت و سرمایه گذاری مردم تاکنون 500 میلیارد ریال برای آن هزینه شده ، 200میلیارد ریال نیز آماده هزینه کردن است و در فاز اول سه هزار میلیارد ریال هزینه خواهد شد.
مرکز شهرستان مهریز در 30 کیلومتری یزد واقع شده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار