رئیس مرکز دیابت استان یزد؛
رئیس مرکز دیابت استان یزد از اجرا برنامه‌های متعدد به مناسبت هفته دیابت خبرداد و گفت: تست غربالگری در طول هفته دیابت در مرکز دیابت استان انجام می شود.
کد خبر: ۶۸۰۱۰۶
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۰ 15 November 2018

سید محمدرضا آقایی میبدی رئیس مرکز دیابت استان یزد از اجرای برنامه‌های متعدد به مناسبت هفته دیابت خبر داد و گفت: جشن سلام زندگی با موضوع غلبه بر دیابت، جلسه با شورا‌ها و یاوران سلامت و پیشگیری از دیابت با همکاری استانداری، همایش دوچرخه سواری با موضوع دیابت، همایش آموزش خانم‌های خانه دار، آموزش کنترل و درمان دیابت وسمینار وقف سلامت و دیابت از جمله این برنامه‌ها است.

آقائی با بیان اینکه طرح کتاب کلید سلامتی با همکاری اداره کل کتابخانه‌های استان برای نخستین بار درهفته دیابت در استان اجرا می شود افزود: در اجرای این طرح کتاب‌های سلامت در کتابخانه‌ها توزیع و بعد از مطالعه در قالب میزگرد‌هایی در رابطه با موضوع کتاب بحث و تبادل نظر می شود.

وی ادامه داد: انجام غربالگری در طول هفته دیابت در مرکز دیابت استان و همچنین امروز چهارشنبه ۲۳ آبان ماه از ساعت ۹ تا ۱۱ در میدان باهنر رایگان انجام می شود.

رئیس مرکز دیابت استان افزود: اولین ویزیت بیماران دیابت جدید در این هفته نیز رایگان است.

آمار مبتلایان به دیابت در استان روبه افزایش
آقائی در ادامه با اشاره به افزایش آمار مبتلایان به دیابت در استان از افراد بالای ۳۰ سال خواست تا با یکبار مراجعه به مراکز بهداشتی درمانی یا مراکز دیابت از احتمال بیماری خود آگاه شوند.

رئیس مرکز دیابت استان با اشاره به اینکه کم تحرکی و تغذیه ناصحیح از عوامل اصلی ابتلا به دیابت است گفت: توجه به تغذیه سالم و پیاده روی، تحرک بدنی مناسب، مدیریت زندگی، دوری از استرس و آرامش از جمله عوامل موثر در پیشگیری از این بیماری است.

لازم بذکر است: ۱۹ تا ۲۵ آبان ماه هفته ملی دیابت است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار