با هدف اعتماد سازی و توسعه گردشگری،
شهردار ابرکوه گفت: طرح پاکسازی معابر بافت تاریخی با هدف اعتماد سازی و همچنین توسعه گردشگری در ابرکوه اجرا می‌شود.
کد خبر: ۶۸۰۶۶۱
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۲ 17 November 2018

سید علیرضا رسولی  از پاک‌سازی معابر بافت تاریخی و انجام نظافت برای حفظ مسائل بهداشتی خبر داد و گفت: نیروهای مختص ساماندهی بافت تاریخی که زیرمجموعه شهرداری هستند، فعالیت‌های خود را از 2 ماه قبل در مناطق نامبرده آغاز کرده‌اند.

رسولی اثربخشی این طرح را فوق‌العاده دانست و اذعان کرد: اولین مرحله پاک‌سازی و رفع نواقص بهداشتی در بخشی از بافت تاریخی محلات دروازه میدان، نبادان و درب قلعه در حال انجام است.

شهردار ابرکوه ترویج فرهنگ ایجاد محیط پاک و سالم توسط شهروندان، حفظ و حراست از میراث تاریخی ارزشمند و توسعه صنعت گردشگری را ازجمله مهم‌ترین اهداف این طرح برشمرد و گفت: زمانی که حاشیه و درون بافت تاریخی منظره‌ای ناخوشایند داشته باشد، قطعاً بازدیدکننده‌ای را به خود جلب نخواهد کرد.

رسولی ادامه داد: با توجه به اینکه نظافت یکی از مهم‌ترین سفارشات دین مبین اسلام و بسیار ارزشمند است، لذا تمیزی و زیبایی بافت تاریخی شهر ابرکوه نیز، ارزش آن را دوچندان کرده و ناخودآگاه تکریم بازدیدکنندگان را در پی خواهد داشت.

وی یکی از مهم‌ترین معضلات در بافت تاریخی ابرکوه را ساختمان‌های غالباً مخروبه و رها شده دانست و خاطرنشان کرد: چنین شرایطی علاوه بر مشکلات حوزه بهداشت، معضلات امنیتی را نیز برای ساکنین ایجاد کرده است که رفع آن نیازمند همکاری سایر دستگاه‌های مرتبط است.

شهردار ابرکوه حیات و بازآوری دوباره معابر و مسیرهای بافت تاریخی را ازجمله اولویت‌های طرح پاک‌سازی بافت تاریخی مطرح کرد و افزود: نگاه به مقوله نظافت بافت تاریخی باید نگاهی وسیع باشد، بدین ترتیب که در حوزه آموزش و فرهنگ‌سازی برنامه‌ریزی‌هایی صورت گیرد.

رسولی بر لزوم پاکسازی مکان هایی که محل تجمع زباله بوده و سلامت ساکنین را به مخاطره انداخته است، تأکید کرد و گفت: امید است با اجرای طرح پاک‌سازی بافت تاریخی اعتماد ساکنان این سطح از شهر را که حدود ۳۰۰ هکتار است، مضاعف کرده و مانع تخلیه بافت شویم.

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار